InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Jij Bent: Online spelletjes spelen

Jij Bent: Online spelletjes spelen

Jij Bent: Online spelletjes spelen Jij Bent is een website vol met online spellen die zowel gratis als betaald kunnen worden gespeeld. Speel losse spellen of toernooien, individueel of in teamverband, voor de lol of om een kampioenschap. Spelletjes spelen doen wij Nederlanders als sinds jaar en dag. Mens erger je niet, schaken, dammen of scrabbelen, het maakt niet uit. Tegenwoordig komen er steeds meer gezelschapsspellen met een historische achtergrond zoals Kolonisten van Catan, Risk en Carcasonne. Maar nog steeds spelen we de ouderwetse spellen net zo graag.

Wat is Jij Bent?

Op de website van Jij Bent kun je zowel gratis als betaald leuke online spellen spelen. Op Jij Bent vind je veel oudere en ook buitenlandse spellen in een modern jasje gestoken. Ook zijn er veel verschillende spelvariaties te spelen. Hoewel Jij Bent een Nederlandse website is, is er ook een Engelse en Duitse variant.

Welke spellen speel je op Jij bent

In totaal zijn er 46 spellen die op Jij Bent kunnen worden gespeeld. De spellen zijn opgedeeld in verschillende categorieën:
  • Gezelschapsspellen: Hierbij kun je denken aan spellen als Backgammon, Dobbelspel (Yathzee), Mijnenveger, Rummy en Woordspel (Scrabble).
  • Klassiek abstracte spellen: Bijvoorbeeld de spellen Schaken, Dammen en Halma.
  • Modern abstracte spellen: Spellen als 4 op een rij, Kamertjeverhuur, Reversi en Strategie (Stratego)
  • Thematische bordspellen: In deze categorie vallen zonder meer de minder bekende spellen als Lost Cities en Rozenkoning.

Op welke manier speel je op Jij Bent

Allereerst meld je je aan als individuele gebruiker. Vanaf het moment dat je speelt kun je mensen uitnodigen om spellen tegen jou te spelen. Jij kunt ook een uitnodiging aannemen vanuit de wachtkamer, de ruime waar mensen spellen neerzetten die ze graag willen spelen. De uitslagen van de spellen worden bijgehouden door een rating. Een rating van 1500 is normaal. Er is ook een ratingcompetitie.

Als individuele gebruiken kun je je ook aansluiten bij een team. Met dit team speel je teamspellen, spellen die je nog steeds zelf speelt, maar waarvan de verdiende punten naar de teamrating gaan. Een team bestaat uit minimaal 6 personen en iedereen is vrij om een team op te zetten en mensen daarvoor uit te nodigen.

Naarmate je wat meer ervaring krijgt kun je mee gaan doen met toernooien. Aan een toernooi doen 28 leden mee. Het begint met een speelrond waarin je het opneemt tegen 6 anderen. Win je deze ronde, ga je door naar de kwartfinales. Vervolgens de halve finales en logischerwijs de finale. Win je deze finale krijg je een toernooititel.

Voor de vergevorderde speler zijn er ieder jaar ook kampioenschappen waarin je het opneemt tegen alle mensen die zich net als jij hebben opgegeven voor het kampioenschap. Met een kampioenschap kun je zelfs mooie prijzen winnen die gerelateerd aan de inhoud van de site zijn.

Betalen voor Jij Bent

Iedereen kan spelen op Jij bent, zolang je maar lid wordt van de website. Dit lidmaatschap kost niets. Met dit gratis lidmaatschap kun je 50 zetten per dag doen. Iedere dag krijg je weer 50 zetten extra tot een maximum van 150 zetten opgespaard.

Wil je toch meer zetten doen kun je ervoor kiezen een betaald lidmaatschap te nemen. Je hebt de keuze uit drie niveaus.
  • Vip: Als Vip ben je voor 12,95 per jaar lid voor een onbeperkt aantal zetten.
  • Supervip: Als Supervip ben je voor 27.95 per jaar lid voor een onbepaald aantal zetten en een grotere capaciteit van toernooien en teamspellen.
  • Megavip: Als megavip ben je voor 42,95 per jaar het hele jaar verzekerd van voldoende speelplezier. Dit is het grootste lidmaatschap van Jij Bent.

Bij Supervip en Megavip ben je ook verlost van vervelende banners. Als vip is dat niet vanzelfsprekend. Met bijbetaling van 5 euro kun je Vip zonder banners worden.

Conclusie

Jij Bent is een grote site met veel leden waar altijd iemand is om tegen of mee te spelen. Zowel gratis als betaald kun je er terecht voor een hoop speelplezier en een grote variatie aan spellen.

Spelen? Kijk op www.jijbent.nl
© 2009 - 2014 Dekonink, gepubliceerd in Diversen (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Online spelletjes/Online games: het verschilOnline spelletjes/Online games: het verschilEr zijn veel sites waar je kleine spelletjes kan spelen online. Heel veel kleine spelletjes, met kleine inhoud. Er zijn…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Online games steeds populairderOnline games steeds populairderCasual online games zijn een trend. De hoeveelheid internetbezoekers die casual games spelen bestaat uit 200 miljoen spe…
Online gratis spelletjes spelen; de allerbeste websites!Online gratis spelletjes spelen; de allerbeste websites!Online een spelletje spelen kan ontzettend leuk zijn; helemaal wanneer het gratis is. Er zijn verschillende websites die…
Dora spelletjes  Educatieve spelletjes voor kinderenDora spelletjes Educatieve spelletjes voor kinderenDora spelletjes zijn de favoriete educatieve spelletjes van kleine kinderen. Dora is een heel bekende cartoon op televis…
Bronnen en referenties
  • www.jijbent.nl

Reageer op het artikel "Jij Bent: Online spelletjes spelen"

Infoteur: Dekonink
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!