InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Buienradar, www.buienradar.nl: regen en temperatuur online

Buienradar, www.buienradar.nl: regen en temperatuur online

Buienradar, www.buienradar.nl: regen en temperatuur online Dit artikel behandelt het populaire fenomeen Buienradar op www.buienradar.nl, dat consumenten de mogelijkheid biedt om, binnen bepaalde tijdsmarges, de geschiedenis en verwachtingen voor onder andere neerslag (regen, sneeuw) en temperaturen online te raadplegen. Alhoewel de website buienradar.nl door velen vooral gebruikt wordt om te kijken of er een buitje op komst is, zal dit artikel op brede wijze naar Buienradar kijken, waarbij ook UV straling, overzicht en kritiek aan bod komen.

Overzicht

Sinds enkele jaren behoort Buienradar tot de meest geraadpleegde hulpmiddelen van online consumenten. Wie de site www.Buienradar.nl bezoekt, krijgt een overzichtskaart van de Benelux te zien, waarop middels een animatie de ontwikkeling van neerslag in de afgelopen uren te zien is. Op de website is het mogelijk deze animatie te vervangen door een vaststaand beeld van een afgelopen of toekomstig moment (marges van enkele uren), alsmede door een gedetailleerde kaart van een bepaald (veelal kleiner) gebied. De site biedt ook links aan naar Europese weerkaarten, die door het bedrijf Meteox worden aangeboden.

Overige opties

Naast de genoemde opties, waarbij met name de verwachte regen bij consumenten populair blijkt, biedt Buienradar online ook andere mogelijkheden. Zo kan de consument op www.buienradar.nl tevens een visueel gedetailleerde panoramaradar raadplegen, de hoogte van wolken en de zeetemperatuur opvragen, alsmede gebruik maken van wind- en zichtkaarten, weergrafieken en statistieken met betrekking tot smog en UV straling. Daarnaast biedt de site opties als een forum, winkel, SMS diensten en linkoverzicht aan.

Kritiek op Buienradar

Alhoewel Buienradar op zijn website veel praktische informatie voor consumenten biedt, is er ook kritiek op de site te geven. Buienradar.nl, één van de meest populaire websites van Nederland, biedt namelijk nooit een volledige garantie voor droog weer. Met name motregen blijkt bijzonder moeilijk te meten, dan wel overzichtelijk te analyseren, waardoor het raadzaam is werkzaamheden als schilderwerk in de buitenlucht niet puur op de voorspellingen op deze site te baseren. Desalniettemin blijft informatie over grotere vormen van neerslag (regen, sneeuw) en temperatuur een veelgebruikte optie van Buienradar, die voor bepaalde doeleinden en binnen bepaalde marges praktisch genoemd kan worden.
© 2008 - 2014 Writerandus, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Wehkamp en wehkamp.nl: analyse.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Buienradar, www.buienradar.nl: regen en temperatuur online"

Infoteur: Writerandus
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!