InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Webpet, je eigen digitaal diertje!

Webpet, je eigen digitaal diertje!

Webpet, je eigen digitaal diertje! Webpet.nl is een site waar je je eigen online huisdiertje kunt aanmaken. Je moet je 'Webpet' eten en drinken geven, maar je moet er ook voor zorgen dat hij/zij zich niet verveelt!

Webpet?

Bij Webpet krijg je de mogelijkheid om een 'Webpet' aan te maken. Een 'Webpet' is een online diertje dat je moet verzorgen en je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat hij/zij niet overlijdt. Door in de winkel eten, drinken en leuke speeltjes of luxe-dingetjes te kopen kun je er voor zorgen dat je 'Webpet' niet sterft. Je eerste diertje is gratis en je kunt ook kiezen of het een mannetje of vrouwtje word. Na 20 dagen kan je voor 500 'wp' (de munteenheid op Webpet, je kan 'wp' verdienen door spelletjes te spelen) een nieuw diertje kopen (dan heb je laten zien dat je ervoor kunt zorgen). Op Webpet krijg je ook de mogelijkheid tot het maken van een eigen profiel, je kan er dan je eigen achtergrondkleur kiezen, afbeeldingen plaatsen, filmpjes van 'YouTube' plaatsen, teksten zetten, ... Je krijgt nog twee mogelijkheden om te communiceren met de andere 'Webpetters':
  • Een uitgebreid forum in de site inverwerkt
    • Een eigen chatkamer
    Ook kun je met andere 'Webpetters' vriendjes worden, op het profiel van elke persoon kun je klikken op 'Vriendje toevoegen', dan moet je enkel nog wachten of die persoon ook je vriendschap aanneemt. Als laatste kun je ook nog via de site berichtjes naar elkaar sturen met een in de site verwerkt mailsysteem. Dus naast je diertje zijn er nog een heleboel leuke ander mogelijkheden!

    Hoe maak ik een diertje aan?

    Eerst en vooral moet je naar de website gaan waar je jouw diertje kunt gaan maken: www.webpet.nlwww.webpet.nl
    Daar kan je klikken in de menubalk op 'Aanmelden', nu moet je velden invullen zoals onder andere: je 'nickname' (de naam die je gebruikt op webpet), je wachtwoord, je e-mailadres (daar word de activatie-mail naar verstuurt), enz.
    Als je alles hebt ingevuld en je hebt op de knop onderaan 'Aanmelden' geklikt, dan meld Webpet dat er een activatie-link is verstuurt naar je opgegeven e-mail-adres. Als je die dan hebt aangeklikt kun je inloggen op Webpet en alles daar ontdekken!

    Een beetje hulp bij het verzorgen van je diertje

    Je kan in de winkel eten, drinken en speeltjes voor je diertje kopen, dit doe je door met je muis over de knop in de menubalk 'Webpet' te gaan, er verschijnt een nieuw menubalkje waar een knop 'Winkel' bijstaat. Als je hierop klikt kom je uit in de 'Winkel' van Webpet. Nu kun je bovenaan je diertje aanklikken zodat je kan zien wat er allemaal voor hem/haar te koop is.
    Het belangrijkste is natuurlijk eten en drinken(enkel bij een vis heb je geen water nodig), daarnaast moet je het humeur van je 'Webpet' in het oog houden want dit is ook zeer belangrijk. Je ziet onder de afbeelding van het product hoeveel humeur en/of gezondheid het geeft aan de plustekentjes.
    Via de voorraadkast kan je je 'Webpet' eten, drinken en/of andere dingetjes geven.(dit kan alleen als je 'Webpet' het kan gebruiken, is dit niet zo, dan zie je enkel de knop 'Verkoop'(je kan je gekochte producten verkopen voor de helft van de inkoopprijs, als je het bijvoorbeeld niet nodig en te weinig geld voor andere dingen hebt). Je diertje heeft natuurlijk ook af en toe een wasbeurt nodig, dit zie je bij de balk 'Hygiëne'. Is de hygiëne van je 'Webpet' niet meer 100%, dan kun je klikken op 'Hygiëne'(zorg er dan wel voor dat je pop-ups van Webpet accepteert want er opent een nieuw venster waar je de mogelijkheden krijgt om je webpet te wassen).

    Verder kun je op Webpet nog vanalles ontdekken! Veel plezier op: www.webpet.nlwww.webpet.nl
    © 2008 - 2014 Joppe, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
    Gerelateerde artikelen
    Online huisdier, pet op internet, waar vind je die?Online huisdier, pet op internet, waar vind je die?Een online huisdier, het is niet nieuw om een webpet te verzorgen, maar het is nog wel steeds enorm populair en leuk. Er…
    Is mijn huisdier ziek?Soms weet je niet zeker of er iets aan de hand is met je huisdier. Is hij ziek? Is hij chagrijnig? Wat is er aan de hand…
    Het aanschaffen van een huisdierHeel veel mensen hebben er één. Een huisdier. Dit kan een hond zijn, of een kat, maar ook konijnen, vogels, vissen, hams…
    De sugarglider, het nieuwe huisdierDe sugarglider, het nieuwe huisdierEen nieuw huisdier is steeds populairder aan het worden. Het is de sugarglider, oftewel de suikereekhoorn, een knaagdier…
    Anesthesie bij een huisdier, wat je moet wetenAls een huisdier een chirurgische ingreep moet ondergaan, zal deze vaak onder narcose worden gebracht. Dit is echter nie…

    Reageer op het artikel "Webpet, je eigen digitaal diertje!"

    Infoteur: Joppe
    Rubriek: Pc en Internet
    Subrubriek: Diversen
    Schrijf mee!