InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Hoe speel je World of Warcraft?

Hoe speel je World of Warcraft?

Hoe speel je World of Warcraft? World Of Warcraft is een geweldig spel om te spelen. Hoe speel je World of Warcraft? Je moet natuurlijk eerst een account hebben. Als je een account hebt log je in. Je maakt dan je eerste character aan, dat is een poppetje waarmee je wilt beginnen te spelen. Je kunt kiezen uit twee volkeren, the alliance en de horde. Deze twee volkeren zijn tegenstanders. De characters die je spelen kunt zijn voornamelijk fantasiefiguren met magische krachten of andere bijzondere krachten.

Hoe speel je World of Warcraft?

Je kunt kiezen uit de volgende karakters:
Allience (de goeden)
  • Mens (ziet er uit als een gewoon mens) - humanoide
  • Dwarf (klein en mollig) - dwerg
  • Night Elf (fantasierijk mensachtig wezen met lange oren)
  • Gnome (klein en grappige mensachtigen)
  • Draenei (kruising tussen mens en dier)
  • Worgen - mensachtige wolf
  • Pandarian (zowel alliance als horde)

Horde (de kwaden)
  • Orc (kruising tussen trol en mens)
  • Undead (een levende dode)
  • Tauren (een soort stiermens)
  • Troll (een woudmens met lange oren)
  • Bloodelf (een knappe elf, nogal kinderlijk om te zien)
  • Goblin
  • Pandarian (zowel alliance en horde)

Je kunt kiezen of je een man of een vrouw van je karakter maakt. Je kunt ook kapsels en huidskleur kiezen, piercings en gezichtstekeningen. Ook kan je kiezen wat voor soort speler je karakter is. Je kunt kiezen tussen:
  • Paladin (kan magie gebruiken, ook andere spelers genezen).
  • Hunter (temt dieren die voor hem/haar vechten).
  • Priest (kan andere spelers het leven redden en ze uit de dood terughalen).
  • Warlock[/B] (heeft magische helpers in de vorm van demonen).
  • Rogue (dat is een soort dief)
  • Mage (is een magiër die zijn vijanden kan bevriezen, in dieren veranderen, en meer grappige trucjes uithalen).
  • Warrior (heeft als magische vaardigheid 'rage.' Hij deelt daarom de zwaarste klappen (gerekend in schade) uit.
  • Shaman (spirituele leider met totems. Hij/zij kan zichzelf in een wolf veranderen om sneller te reizen)
  • Druide (kan zichzelf in dieren veranderen, o.a. beer, panter of leeuw, hert, vogel, zeehond).
  • Deathknight (begint direct op level 55. Deze ridder kan zombies oproepen die hem/haar helpen met vechten).
  • Monk (deze is gespecialiseerd in vechtsporten. Tikkeltje mystiek. Zijn aanvallen zijn snel en effectief.)

Naam verzinnen voor je character
Als je klaar bent met bepalen wie en wat je wilt zijn, verzin je een naam voor je poppetje en vult die in. Als de naam nog vrij is, zal de naam geaccepteerd worden en je kunt het spel binnengaan om te spelen. Het kan lang duren voordat je een geschikte naam gevonden hebt, omdat heel veel namen al bezet zijn. Een naam verzinnen is wel belangrijk want je speelt je poppetje altijd onder die naam, een naam kan later niet meer veranderd worden. Als je geen naam kunt verzinnen knip dan losse lettergrepen van anderen namen aan elkaar en maak er iets nieuws van. Of maak een anagram van een andere naam, bijvoorbeeld: Esmeralda (is al bezet), dus maak je van de lettergrepen van die naam een nieuwe naam, bijvoorbeeld: Raldaesme. Meestal levert het door elkaar husselen van lettergrepen wel een mooie fantasierijke naam op.

Voor het eerst de game in
Als je klaar bent met het aanmaken van je character, en je hebt een naam gevonden die nog vrij is is, komt er eerst een mooie intro in beeld, waarin iets verteld wordt over de geschiedenis van Azaroth en de reeds geleverde strijd van het volk van jouw karakter. Als je bijvoorbeeld een night elf hebt gemaakt, dan zal je een filmpje zien en een verhaal horen over de strijd van de night elves tegen de horde, enzovoorts. De intro’s zijn meestal erg mooi en duren een paar minuten. Dan zie je van bovenaf, ineens de virtuele wereld van World of Warcraft liggen. Je ziet spelers heen en weer lopen en vechten (duelleren) met elkaar. Dan land je zelf op een veld en je kunt je karakter bewegen door de pijltjestoetsen van je toetsenbord te gebruiken.

NPC

In het game zie je NPC (Non Playable Characters) die opdrachten aan je geven. Je herkent ze aan een geel uitroepteken boven hun hoofd. Als je ze aanklikt geven ze je een opdracht die je moet volbrengen. Je kunt de opdrachten aannemen of niet, maar als je de opdrachten uitvoert krijg je meer ervaringen door middel van 'experience punten' dus je levelt dan sneller op. Ook geven NPC met questen je een beloning voor elke opdracht die je hebt volbracht. De beloningen kunnen bestaan uit:
  • geld (in game geld, zoals bronzen munten, zilver- of goudstukken)
  • voedsel waardoor je sterker wordt of langer leeft
  • drinken waardoor je sterker wordt of langer leeft
  • recepten om te koken of om iets te maken
  • kleding waar je sterker van wordt
  • schoeisel waar je sneller en/of sterker van wordt
  • hoeden met of zonder kracht
  • capes waarvan je sterker wordt
  • wapens die meer schade doen
  • overige items

Je kunt meerdere characters aanmaken per account, en je kunt ze allemaal naar level 90 brengen. Daar ben je echter wel even zoet mee, want World of Warcraft is enorm uitgebreid. Terwijl je levelt, moet je regelmatig trainen om sterk te blijven. Voor elk beroep en character zijn aparte trainers. Je leert er dan steeds weer nieuwe aanvallen bij. Je verdient goud in het game, omdat elk wezen of figuur dat je in Wow verslaat, een buit bij zich draagt die van jou is als je ze verslagen hebt. Die spullen zijn kopergeld, zilvergeld of goudstukken waard. Je verkoopt die spullen dus aan vendors, of (de betere spullen) in het veilinghuis (auction house) van een stad of dorp.

Beroepen in World of Warcraft

Je kunt verschillende beroepen kiezen in wow.
  • Leatherworking in combinatie met skinning. Je maakt kleding van leer en je kunt prooi skinnen en het leer verkopen.
  • Tailoring in combinatie met enchanting. Een kleermaker die ook stoffen uit kleding kan hergebruiken door de materialen er uit te halen.
  • Engineering in combinatie met mining. Een ingenieur die gekke en handige dingen kan maken.
  • Blacksmith in combiantie met mining. Wapensmid.
  • Herbalisme in combinatie met alchemy. Plantenverzamelaar, die met alchemie magische drankjes kan maken.
  • Jewelcrafting in combinatie met mining. Sieraden maken die krachten bezitten.
  • Enchanting (wapens en kleding sterker maken) in combinatie met tailoring. Magische kracht maakt kleding en wapens sterker.
  • Inscription in combinatie met herbalisme. Schrijft recepten.
Van de beroepen kan je maar twee per karakter aanleren.

Secondary Skills in World of Warcraft

  • Fishing/Vissen (handig om je eigen eten te regelen en om wat geld mee te verdienen).
  • Koken (spreekt voor zich).
  • First aid (eerste hulp, om jezelf of anderen te genezen').
  • Archeology. Zoekt oude spullen in de grond.
Deze vaardigheden kan je allemaal aanleren per elk karakter. Je hoeft dus niet te kiezen.

Als je doodgaat in WoW, jezelf weer levend maken

Als jij door een of meerdere NPC's verslagen wordt, dan sterft jouw character. Je bevind je dan prompt in een geestenwereld. Op je minimap (dat is het kleine rondje rechts bovenin je PC screen) zie je twee rode markeringen. Daar kan je even overheen gaan met je muis. De een is de plek waar een spirithealer zweeft, die kan je vragen (door er naartoe te lopen) om je weer levend te maken, maar dan ben je wel verzwakt. De andere rode markering is de plaats waar je character is dood gegaan. Daar ligt je lichaam te wachten totdat jij er weer naartoe komt. Als je daar bent kunnen geest en lichaam weer herenigd worden en dan kan je al snel weer gewoon verder spelen. Doodgaan kost je verder geen punten of wat dan ook. Je kunt gewoon verder spelen vanaf de plaats waar je gebleven was. Doodgaan beschadigt wel fors je wapens en kleren, en hoe meer schade, hoe vaker je je kleding en wapens moet laten repareren. Vechten beschadigt trouwens ook je wapenuitrusting en kleding. Als je kleding en/of wapens te erg beschadigd zijn, verliest je karakter tijdelijk aan kracht. Je wapen kan zelfs tijdelijk onbruikbaar worden door de schade. Als je wapens of kleding te ernstig verzwakt zijn door het vechten, zie je rechts op je beeldscherm een gestalte met rood gearceerde kleding en/of wapens. Dan weet je dat je zo snel mogelijk je spullen moet laten repareren. Je moet ze dan laten repareren bij NPC's die spullen inkopen en (die meestal ook) je spullen repareren in ruil voor wat in-game zilverstukken of goudstukken. Je vindt ze zeker in de smederijen die vaak tegenover de meeste Inns (Herbergen) liggen. Maar soms ook op onverwachtse plekken, zoals vendors die langs wegen staan.

Chatten in World Of Warcraft

Er zijn verschillende kanalen waarin je kunt chatten in World Of Warcraft.
  • Optie typ: /1 opent de 'general chat' daar kan je algemene vragen stellen en/of algemene opmerkingen maken
  • Optie typ: /2 opent de 'trade channel' daar kan je opmerkingen maken over het ruilen of verkopen van spullen
  • Optietyp: /3 Local defence opent: hier kan je melden als de 'vijand' gesignaleerd is, ook anderen melden dat daar
  • Optie typ: /4 Guild Recruitment: hier worden spelers opgeroepen om zich aan te sluiten bij een Guild
  • Optie typ /5 Looking For Group: in dit channel verschijnen oproepen om groepen te vormen en samen een opdracht te volbrengen
  • Optie typ /G: dan opent zich de guildchat, in groene letters, als je tenminste aangesloten bent bij een guild

Wat is een guild?

Een guild is een soort clan van spelers die elkaar helpen. Een guild kan duizenden spelers bevatten. Met elkaar voer je opdrachten uit of ga je vechten in dungeons en raids, of op het slagveld. Een Guild is (in World Of Warcraft) een soort gemeenschap van spelers met een eigen naam, een eigen guildtabard (=een kledingstuk in kleuren van de guild) en eigen regels en afspraken. Iedereen kan een guild beginnen en in dat geval ben je een guildmaster. Spelers kunnen zich dan bij jouw Guild voegen. Je kan ze uitnodigen of ze kunnen vragen of je ze in jouw guild wilt toelaten. Binnen de guild kan je ook privé chatten, alleen bestemd voor leden van de guild. Je kunt ook uitgenodigd worden om je bij de guild van iemand anders aan te sluiten. Binnen een guild vind je gemakkelijker spelers die samen met je willen questen of een dungeon in.

Hoger level

Momenteel (2015) kan je karakter level 100 bereiken. Naarmate je character hogere levels bereikt, ontdek je meer gebieden in de wereld van World of Warcraft. Gebieden verschijnen pas op je (in game) landkaart als je ze hebt ontdekt, dus als je ze betreden hebt. De grote map open je door de letter 'm', van je toetsenbord in te drukken. Als je een PvP (player versus player = speler tegen speler) server kiest om op te spelen, is het extra spannend, omdat je dan ook vaak aangevallen wordt door de vijandige spelers van de tegenpartij. Dus allience en horde vallen elkaar dan overal aan. Hoe hoger je level hoe machtige je zelf wordt.

Battle pets
WoW heeft veel pets die tegen elkaar kunnen vechten. Je kunt je huisdieren dan dus met elkaar een duel laten houden.

Battlegrounds
Op battlegrounds kan je altijd tegen de vijand gaan vechten. Je wint er reputatiepunten waarmee je je rang binnen de game verhoogd.

Dungeons in World of Warcraft

Er zijn veel Dungeons in World Of Warcraft. Dat zijn spectaculaire evenementen binnen de game, waar je alleen met een groep spelers tegelijk naar binnen mag. Je sluit je dan aan bij een groep en gaat erop af om waardevolle spullen buit te maken. De buit wordt gedeeld, en voor de zeldzame items kan je kiezen voor ‘need’ (nodig) of ‘greed’ (hebzucht). Het wordt gewaardeerd dat je alleen ‘need’ kiest als je het voorwerp echt kunt gebruiken (kleding, wapens, materalen voor je in-game beroep, of (soms) huisdieren), anders doe je standaard ‘greed’. Greed wil zeggen dat je het alleen wilt hebben voor de ‘heb’ en dat je het voorwerp niet zelf gebruiken kunt maar wel wilt verkopen omdat je in wow allemaal geld verdienen wilt. Je kunt niet op 'need' klikken als je een item niet zelf dragen kan. Je kunt het dan alsnog winnen door op 'greed' te klikken. Er wordt dan automatisch geloot wie het item wint.

Hoe krijg je een mount?

  • Vanaf level 20 kan je een rijdier kopen om op te rijden. In het game wordt een rijdier een mount genoemd.
  • Vanaf level 40 kan je een extra snel rijdier kopen om op te rijden.
  • Vanaf level 60 de supersnelle mount en vliegende Mount.

Vanaf level 70 nog sneller.
Vanaf level 80 nog sneller en heel bijzondere Mounts. Er zijn vele verschillende soorten mounts. Paarden, mechanische rijdieren, raptors, draken, beren... Je kan het zo gek niet verzinnen of je kunt erop rijden en vliegen. Er bestaan ook voertuigen waarmee je je kunt verplaatsen door middel van je beroep. Een ingenieur metd e juiste skills kan bijvoorbeeld een vliegmachine maken, of een ouderwetse motor met zijspan.

Hoe verdien je goud in World of Warcraft?

Tips Om Goud Te Verdienen In World Of Warcraft

Hoe krijg je een huisdier in World Of Warcraft?

Hunters en Warlocks hebben huisdieren die kunnen vechten, aangezien dat bij hun character hoort. De hunter kan zijn huisdieren temmen uit het wild, en heeft dus een ruime keuze. Iedereen kan gebruikmaken van battlepets of non-combat pets. Battlepets duelleren met elkaar en voeren geen damage uit tijdens jouw gevechten met vijanden of prooidieren. Non-combat pets zijn gezelschapsdieren die gewoon met je meelopen of rennen, maar die verder geen invloed uitoefenen op de game.

Welke non-combat pets zijn er?
Non-combat pets zijn huisdieren die niet vechten voor hun eigenaar, maar wel overal mee naartoe gaan. Dergelijke huisdieren zijn voor elke speler te gebruiken. World of Warcraft biedt een enorme keuze aan non-combat huisdieren. Ik zal er een paar noemen: katten, prairiehond, whelpling (een soort vliegend draakje), motten, kakkerlakken, vuurvliegen, vogels, hond, olifantje, beertjes, fantasiewezens... en nog heel veel andere. Sommige kan je kopen bij verkopers, andere kan je verdienen door opdrachten (quests) te volbrengen. Weer andere huisdieren kan je buit maken in het spel. Dat zijn dan zeldzame 'drops.' Het beroep engineering biedt de mogelijkheid om zelf helpers te bouwen, verschillende helpers van de 'engineers' vechten wel mee, totdat ze vernield worden door de vijand. Denk hierbij aan robots of detectoren voor bommen en dergelijke. .

Talentpunten besteden

Elke speler verdient vanaf level 10 talentpunten. Deze talentpunten moet je besteden in je talentbook. Afhankelijk van hoe je je talentpunten besteedt, ontwikkelen zich de mogelijkheden van je character. Je zult snel doorhebben hoe je je talentpunten het liefste wilt besteden. Wil je je talentpunten later anders besteden omdat je toch de nadruk op andere krachten en/of mogelijkheden van je character wilt leggen? Dan kan je de talenpunten 'afleren' (tegen betaling van goudstukken) en daarna kan je opnieuw al je talentpunten indelen.

Uitbreidingspakketten

Burning Crusade
Vanaf level 58 mag je Outland betreden, dat is de uitbreiding van het game (Burning Crusade). Daarvoor moet je wel het uitbreidingspakket Burning Crusade hebben aangeschaft. Veel lava en vuur achter de dark portal. Draenei en bloodelf zijn de nieuwe characters.

Wrath Of The Lich King
In Wrath Of The Lich King maak je een death knight aan. Je moet dan wel een hoog level character in je account hebben, anders moet je eerst op levelen. De death knight is meteen al level 55. In deze nieuwe uitbreiding zitten weer veel extra's. Ook veel nieuwe pets. Als je 50 non-combat pets hebt krijg je automatisch een stinkdier als pet toegestuurd. Je kunt Northerend bezoeken, een wereld van ijs.

Cataclysm
De wereld van Azaroth zoals we die kenden van voor deze uitbreiding is veranderd. Een grote brand heeft delen van Azaroth in de as gelegd. Een onderwaterwereld maakt deel uit van deze nieuwe wereld. Nieuwe characters: worgen en goblin.

Mist of Pandaria
Pandaria is een mooi ogenschijnlijk vreedzaam gebied waar panda's wonen. Veel bloemen en kleuren. Er komt echter kwaad op hen af. Nieuwe character: pandaren.

World of Warcraft is een fantasierijk game vol speciale effecten en magische figuren en prachtige vliegende wezens en imponerende landschappen met verrassingen waar geen einde aankomt. Het zit ook vol humor en je verveelt je geen seconde. Er is echt te veel om op te noemen, maar World of Warcraft is een buitengewoon mooie game en niet voor niets zo succesvol, dat er miljoenen spelers wereldwijd, WoW spelen, die er geen genoeg van kunnen krijgen. Echt de moeite waard om aan te beginnen. Het kost per maand wel 12,99 euro. Vaak zijn er acties waardoor je een maand lang gratis spelen kunt. En tot level 20 kan je gratis spelen, je kunt dan niet gebruikmaken van alle opties in het game. Je moet dan wel het game gekocht en op je computer geïnstalleerd hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
World of Warcraft: een nieuwe wereldWorld of Warcraft: een nieuwe wereldHet is al sinds 2008 dat World of Warcraft zijn intrede deed in Europa. Dagelijks loggen ruim over een miljoen mensen in…
World of Warcraft goud kopenWorld of Warcraft goud kopenHet kopen van World of Warcraft goud is populair. Dit komt omdat het verkrijgen van goud in het spel World of Warcraft e…
World of Warcraft CataclysmWorld of Warcraft is één van de grootste en populairste games uit de geschiedenis. Behalve het originele spel zijn er oo…
Lord Of The Rings OnlineLord Of The Rings OnlineLord Of The Rings Online, versus World Of Warcraft. Lotro en World of Warcraft zijn twee verschillende games, maar ze li…
Betrouwbaar powerleveling kopen voor World of WarcraftBetrouwbaar powerleveling kopen voor World of WarcraftPowerleveling kopen op een betrouwbare manier is niet mogelijk. Je moet alleen even een paar dingen weten waar je op moe…
Bronnen en referenties
  • Eigen ervaring

Reageer op het artikel "Hoe speel je World of Warcraft?"

Reacties

Robin, 09-10-2011 19:40 #3
Hoe moet je iemand uitdagen voor een duel?

Woudt, 05-12-2008 16:54 #2
Kost het geld om wow te spelen en moet je geld p maand betalen?

Kimberly, 26-11-2008 19:24 #1
Hallo, ik heb nog maar net di 10 gratis dagen van wow gedownload. i; vind het spel tof maar wel een beetje ingewikkeld. jouw artikel heeft me wel goed geholpenen nu ben ik al wat meer te weten gekomen over het spel! bedankt!

Infoteur: Kisses
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!