InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Hoe speel je World of Warcraft?

Hoe speel je World of Warcraft?

Hoe speel je World of Warcraft? World Of warcraft is een geweldig spel om te spelen. Hoe speel je World of Warcraft? Je moet natuurlijk eerst een account hebben. Als je een account hebt is het vrij simpel. Je maakt een character aan waarmee je wilt beginnen te spelen. Je kunt kiezen uit twee volkeren, the allience en de horde. Deze twee volkeren zijn tegenstanders. De characters die je spelen kunt zijn voornamelijk fantasiefiguren met magische krachten of andere bijzondere krachten.

Hoe speel je World of warcraft?

Je kunt kiezen uit de volgende karakters:

Allience (de goeden)
  • Mens (ziet er uit als een gewoon mens) - humanoide
  • Dwarf (klein en mollig) - dwerg
  • Night Elf (fantasierijk mensachtig wezen met lange oren)
  • Gnome (klein en grappige mensachtigen)
  • Draenei (kruising tussen mens en dier)
  • Worgen - mensachtige wolf

Horde (de kwaden)
  • Orc (kruising tussen troll en mens)
  • Undead (een levende dode)
  • Tauren (een soort stiermens)
  • Troll (een woudmens met lange oren)
  • Bloodelf (een knappe elf, nogal kinderlijk om te zien)
  • Goblin

Je kunt kiezen of je een man of een vrouw van je karakter maakt. Je kunt ook kapsels en huidskleur kiezen, piercings en gezichtstekeningen. Ook kan je kiezen wat voor soort speler je karakter is. Je kunt kiezen tussen: Paladin, Hunter (temt dieren), priest (kan andere spelers het leven redden en ze uit de dood terughalen), Warlock (heeft magische helpers), Rogue (dat is een soort dief), Mage (magier),Warrior, Shaman, Druide (kan zichzelf in dieren veranderen).

Als je klaar bent met bepalen wie en wat je wilt zijn, verzin je een naam voor je poppetje en vult die in. Als de naam nog vrij is, zal de naam geaccepteerd worden en je zult het spel binnengaan om te spelen. Eerst komt er dan een mooie intro, waarin iets verteld wordt over de geschiedenis en strijd van jouw karakter.. Als je bijvoorbeeld een Night Elf hebt gemaakt, dan zal je een filmpje zien en een verhaal horen over de strijd van de Night Elves tegen de horde, enzovoorts. De intro’s zijn meestal erg mooi en duren een paar minuten. Dan zie je van bovenaf de virtuele wereld van World of Warcraft liggen. Je ziet spelers heen en weer lopen en vechten (duelleren) met elkaar. Dan landt je zelf op een veld en je kunt je karakter bewegen door de pijltjestoetsen van je toetsenbord te gebruiken.

In het game zie je NPC (Non Playable Characters) die opdrachten aan je kunnen geven. Je herkent ze aan een geel uitroepteken boven hun hoofd. Als je ze aanklikt geven ze je een opdracht die je moet volbrengen, je kunt de opdrachten aannemen of niet, maar als je de opdrachten uitvoert krijg je meer experience punten dus je levelt sneller op, en ze geven je een beloning voor elke opdracht die je hebt volbracht.

Je kunt meerdere characters aanmaken per account, en je kunt ze allemaal naar level 70 brengen. Daar ben je echter wel even zoet mee, want World of Warcraft is enorm uitgebreid. Terwijl je levelt, moet je ook bijtrainen om sterk te blijven. Je leert er dan steeds weer nieuwe aanvallen bij. Je verdient goud in het game, omdat elk wezen of figuur dat je in Wow verslaat, een buit bij zich draagt die van jou is als je ze verslagen hebt. Die spullen zijn kopergeld, zilvergeld of goudstukken waard. Je verkoopt die spullen dus aan vendors, of (de betere spullen) in het veilinghuis (auction house) van een stad.

Beroepen in world of warcraft

Je kunt verschillende beroepen kiezen in wow.
  • Leatherworking in combinatie met skinning
  • Tailoring in combinatie met enchanting
  • Engineering in combinatie met mining
  • Blacksmith in combiantie met mining
  • Herbalisme in combinatie met alchemy
  • Jewelcrafting in combinatie met minin]

Secondary Skills in world of warcraft

  • Fishing/ Vissen (handig om je eigen eten te regelen en om wat geld mee te verdienen)
  • Koken (spreekt voor zich)
  • First aid (eerste hulp, om jezelf of anderen te genezen en/of te 'healen.')
  • Archeology

Als je doodgaat in WoW, jezelf weer levend maken

Als jij door een of meerdere NPC's verslagen wordt, dan sterft jouw character. Je bevindt je dan prompt in een geestenwereld. Op je minimap (dat is het kleine rondje rechts bovenin je PC screen) zie je twee rode markeringen. Daar kan je even overheen gaan met je muis. De een is de plek waar een spirithealer zweeft, die kan je vragen (door er naartoe te lopen) om je weer levend te maken, maar dan ben je wel de komende tien minuten verzwakt door ressurection ziekte. De andere rode markering is de plaats waar je character is dood gegaan. Daar ligt je lichaam te wachten totdat jij er weer naartoe komt. Als je daar bent kunnen geest en lichaam weer herenigd worden en dan kan je al snel weer gewoon verder spelen. Doodgaan kost je verder geen punten of experience points of wat dan ook. Je kunt gewoon verder spelen vanaf het punt waar je gebleven was. Doodgaan beschadigd wel fors je wapens en kleren, en hoe meer schade, hoe vaker je je kleding en wapens moet laten repareren. Vechten beschadigd trouwens ook je wapenuitrusting en kleding. Als je kleding en/of wapens te erg beschadigd zijn, verlies je aan kracht. Je wapen kan ook tijdelijk onbruikbaar worden door de schade. Als je wapens of kleding te ernstig verzwakt zijn door het vechten, zie je rechts op je beeldscherm een gestalte met rood gearceerde kleding en/of wapens. Dan weet je dat je zo snel mogelijk je spullen moet laten repareren. Je moet ze dan laten repareren bij NPC's die spullen inkopen en (die meestal ook) je spullen repareren in ruil voor wat in-game geld. Je vindt ze zeker in de smederijen die vaak tegenover de meeste Inns (Herbergen) liggen.

Chatten in World Of Warcraft

Er zijn verschillende kanalen waarin je kunt chatten in World Of Warcraft.
  • Optie typ: /1 opent de 'general chat' daar kan je algemene vragen stellen en/of algemene opmerkingen maken
  • Optie typ: /2 opent de 'trade channel' daar kan je opmerkingen maken over het ruilen of verkopen van spullen
  • Optietyp: /3 Local defence opent: hier kan je melden als de 'vijand' gesignaleerd is, ook anderen melden dat daar
  • Optie typ: /4 Guild Recruitment: hier worden spelers opgeroepen om zich aan te sluiten bij een Guild
  • Optie typ /5 Looking For Group: in dit channel verschijnen oproepen om groepen te vormen en samen een opdracht te volbrengen
  • Optie typ /G: dan opent zich de guildchat, in groene letters, als je tenminste aangesloten bent bij een guild

Naarmate je character hoger oplevelt, ontdek je meer gebieden in de wereld van World of warcraft. Gebieden verschijnen pas op je grote map als je ze ontdekt, dus als je ze betreden hebt. De grote map open je door de letter 'm', van je toetsenbord in te drukken. Als je een PvP (player versus player = speler tegen speler) server kiest om op te spelen, is het extra spannend, omdat je dan ook vaak aangevallen wordt door de vijandige spelers van de tegenpartij. Dus allience en horde vallen elkaar dan overal aan.

Battlegrounds

In battlegrounds kan je altijd tegen de vijand gaan vechten. Je wint er reputatie punten waarmee je je rang binnen de game verhoogd.

Dungeons in world of warcraft

Er zijn veel Dungeons in World Of Warcraft. Dat zijn spectaculaire evenementen binnen de game, waar je alleen met een groep spelers tegelijk naar binnen mag. Je sluit je dan aan bij een groep en gaat erop af om waardevolle spullen buit te maken. De buit wordt gedeeld, en voor de zeldzame items kan je kiezen voor ‘need’ (nodig) of ‘greed’ (hebzucht). Het wordt gewaardeerd dat je alleen ‘need’ kiest als je het voorwerp echt kunt gebruiken (kleding, wapens, materalen voor je in-game beroep, of (soms) huisdieren), anders doe je standaard ‘greed’. Greed wil zeggen dat je het alleen wilt hebben voor de ‘heb’ en dat je het voorwerp niet zelf gebruiken kunt maar wel wilt verkopen omdat je in wow allemaal geld verdienen wilt. Als alle spelers van een groep ‘greed’ kiezen, wordt er automatisch geloot en de winnaar krijgt het dan automatisch in zijn tas. Klik dus altijd greed, tenzij je een item zelf dragen kan. Vraag dan of het goed is als je 'need' kiest. Tegenwoordig kan je zelfs niet meer op 'need' klikken als je een item niet zelf dragen kan. Je kunt het dan alsnog winnen door op 'greed'te klikken. Er wordt dan automatisch geloot wie het item wint.

GUILD

Wat is een guild? Een Guild is (in World Of Warcraft) een soort gemeenschap van spelers met een eigen naam, een eigen guildtabard (=een kledingstuk in kleuren van de guild) en eigen regels en afspraken. Iedereen kan een guild beginnen en in dat geval ben je een guildmaster. Spelers kunnen zich dan bij jouw Guild voegen. Je kan ze uitnodigen of ze kunnen vragen of je ze in jouw guild wilt toelaten. Binnen de guild kan je ook privé chatten, alleen bestemd voor leden van de guild. Je kunt ook uitgenodigd worden om je bij de guild van iemand anders aan te sluiten. Binnen een guild vindt je gemakkelijker spelers die samen met je willen questen of een dungeon in.

Hoe krijg je een mount?

  • Vanaf level 20 kan je een rijdier kopen om op te rijden;in het game wordt een rijdier een Mount genoemd.
  • Vanaf level 40 kan je een extra snelle mount kopen om op te rijden.
  • Vanaf level 60 de supersnelle mount en vliegende mount.

Vanaf level 70 nog sneller
Vanaf level 80 nog sneller en heel bijzondere mounts Er zijn vele verschillende soorten mounts in wow. Paarden, mechanische mounts, raptors, draken, beren... Je kan het zo gek niet verzinnen of je kunt erop rijden in wow. Er bestaan ook voertuigen waarmee je je kunt verplaatsen door middel van je beroep. Een ingenieur kan bijvoorbeeld een vliegende machine maken op hoog level.

Hoe verdien je goud in world of warcraft?

Tips Om Goud Te Verdienen In World Of Warcraft

Hoe krijg je een huisdier in World Of Warcraft?

Hunters en Warlocks hebben huisdieren die voor hen vechten, aangezien dat bij hun character hoort. De hunter kan zijn huisdieren temmen uit het wild, en heeft dus een ruime keuze. Elke Warlock krijgt dezelfde helpers. Warlocks hebben eigenlijk geen huisdieren, maar helpers. Warlocks hebben de volgende helpers (afhankelijk van het level): Imp (vuurduiveltje), Voidwalker (blauwe geest), Succubus (meesteres met zweep), Vuuroog, Felhunter (fantasiedier met schorpioenachtige elementen), Vuurpaard (gratis rijdier/mount), Felguard (demon met bijl) alleen te verkrijgen als talentpunten zodanig zijn besteed dat de warlock kan leren hem op te roepen, supersnel Vuurpaard. De Warlock kan ook leren demons op te roepen. En meer...

Non-Combat pets

Non-combat pets zijn huisdieren die niet vechten voor hun eigenaar, maar wel overal mee naartoe gaan. Dergelijke huisdieren zijn voor elke speler te gebruiken. World of warcraft biedt een enorme keuze aan non-combat huisdieren. Ik zal er een paar noemen: katten, prariedog, whelpling (een soort vliegend draakje), motten, kakkerlakken, vuurvliegen, vogels... en nog heel veel andere. Sommige kan je kopen bij vendors, andere kan je verdienen door opdrachten (quests) te volbrengen. Weer andere huisdieren kan je buit maken in het spel. Dat zijn dan zeldzame 'drops.'
Het beroep engineering biedt de mogelijkheid om zelf helpers te bouwen, verschillende helpers van de 'engineers' vechten mee, todat ze vernield worden door de vijand. Denk hierbij aan robots of detectoren voor bommen en dergelijke. De engineer kan ook de Flying Machine bouwen, op hoog level. De Flying Machine is er om je character te vervoeren.

Talentpunten besteden

Elke speler verdient vanaf level 10 talentpunten. Deze talentpunten moet je besteden in je Talent 'boek.' Afhankelijk van hoe je je talentpunten besteedt, ontwikkelen zich de mogelijkheden van je character. Je zult snel doorhebben hoe je je talentpunten het liefste wilt besteden. Wil je je talentpunten later anders besteden omdat je toch de nadruk op andere krachten en/of mogelijkheden van je character wilt leggen? Dan kan je de talenpunten 'afleren' (tegen betaling van een goudstuk) en daarna kan je opnieuw al je talentpunten indelen.

Outland en Burning Crusade

Vanaf level 58 mag je Outland betreden, dat is de uitbreiding van het game (Burning Crusade). Daarvoor moet je wel het uitbreidingspakket Burning Crusade hebben aangeschaft.

Wrath Of Lich King

In Wrath Of The Lich King maak je een death Knight aan. Je moet dan wel een hoog level character in je account hebben, anders moet je eerst levelen. De death knight is meteen al level 55. In deze nieuwe uitbreiding zitten weer veel extra's. Ook veel nieuwe pets. Sls je 50 non-combat pets hebt krijg je automatisch een stinkdier als pet toegestuurd.

World of Warcraft is een fantasierijk game vol speciale effecten en magische figuren en prachtige vliegende wezens en imponerende landschappen met verrassingen waar geen einde aankomt. Het zit ook vol humor en je verveelt je geen seconde. Er is echt te veel om op te noemen, maar World of Warcraft is een buitengewoon mooie game en niet voor niets zo succesvol, dat er miljoenen spelers wereldwijd, WoW spelen, die er geen genoeg van kunnen krijgen. Echt de moeite waard om aan te beginnen. Het kost per maand wel 12,50 euro. Vaak zijn er acties waardoor je een maand lang gratis spelen kunt.

Lees verder

© 2008 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Diversen (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
World of Warcraft: een nieuwe wereldWorld of Warcraft: een nieuwe wereldHet is al sinds 2008 dat World of Warcraft zijn intrede deed in Europa. Dagelijks loggen ruim over een miljoen mensen in…
World of Warcraft goud kopenWorld of Warcraft goud kopenHet kopen van World of Warcraft goud is populair. Dit komt omdat het verkrijgen van goud in het spel World of Warcraft e…
World of warcraft: Death knightDe Death Knight(DK) is een nieuwe class in het spel. De unit is voor het eerst verschenen in warcraft 2 en warcraft 3. H…
LOTRO - Lord Of The Rings OnlineLOTRO - Lord Of The Rings OnlineLord Of The Rings Online, versus World Of Warcraft, wat zijn de overeenkomsten en de verschillen? Zijn er eigenlijk wel…
World of Warcraft (WOW)World of Warcraft (WOW)De laatste tijd heeft u mogelijk al veel gelezen of gehoord over het razend populaire spel World of Warcraft
Bronnen en referenties
  • Wow

Reageer op het artikel "Hoe speel je World of Warcraft?"

Reacties

Robin, 09-10-2011 19:40 #3
Hoe moet je iemand uitdagen voor een duel?

Woudt, 05-12-2008 16:54 #2
Kost het geld om wow te spelen en moet je geld p maand betalen?

Kimberly, 26-11-2008 19:24 #1
Hallo, ik heb nog maar net di 10 gratis dagen van wow gedownload. i; vind het spel tof maar wel een beetje ingewikkeld. jouw artikel heeft me wel goed geholpenen nu ben ik al wat meer te weten gekomen over het spel! bedankt!

Infoteur: Kisses
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!