InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Hoe krijg je meer Youtube subscribers?

Hoe krijg je meer Youtube subscribers?

Iedereen die een kanaal heeft op Youtube wil natuurlijk dat hij/zij veel subscribers krijgt. Subscribers krijgen namelijk bericht wanneer je een nieuwe video hebt geplaatst op Youtube zodat ze je nieuwe video kunnen bekijken. Hierdoor krijg je ook weer meer views op je video. Als je advertenties weergeeft op je video, kan je zo meer gaan verdienen.

Creëer goede content

De video’s die je maakt moeten natuurlijk van goede kwaliteit zijn. Als ze slecht zijn zal niemand lid worden van je Youtube kanaal. Investeer dus een beetje geld in een goede camera. Als je echt ervoor gaat neem je een HD camera. Deze geven niet alleen een scherper beeld, maar vullen ook het gehele video scherm van Youtube op. Als je namelijk een video hebt van lagere resolutie. Wordt een deel van het scherm opgevuld met zwarte randen. Dat ziet er vrij lelijk uit. Het is ook noodzakelijk dat je video goed verlicht is. Als niemand ziet wat er in de video gebeurt, zal niemand lid worden. Zorg ook dat je te verstaan bent in de video. Dit is het allerbelangrijkste punt van aandacht. Slechte video kwaliteit wordt je meestal nog vergeven, maar als je niet te verstaan bent is het afgelopen. Zorg dus dat je te verstaan bent, investeer desnoods in een microfoon.

Gebruik annotaties

Youtube geeft je de mogelijkheid om annotaties te plaatsen in je video. Zo kan je een annotatie aanmaken met de vraag of mensen lid willen worden van je kanaal. Je kan zelfs een annotatie aanmaken die als mensen er op klikken, ze meteen lid worden van je Youtube kanaal. Dit bespaart mensen moeite, en sommige mensen weten ook niet hoe ze lid kunnen worden van je kanaal. Door ze deze mogelijkheid te bieden help je ze daarbij. Deze annotatie staat ook nog aan als mensen deze video op hun website plaatsen. Hierdoor kunnen mensen ook meteen lid worden van je kanaal.

Vraag het gewoon

Veel mensen vergeten zich aan te melden op je kanaal. Daarom is het slim om ze gewoon te vragen of ze lid willen worden van je Youtube kanaal. Je hoeft je hier niet voor te schamen, mensen zullen het zelfs waarderen als je ze eraan helpt te herinneren om lid te worden. Je kan natuurlijk ook mensen vragen om lid te worden die je in je echte leven kent. Vraag aan al je vrienden en vriendinnen of ze je Youtube kanaal willen volgen. Het is ook slim om je gehele familie uit te nodigen om lid te worden. Onthoud hoe meer subscribers je kanaal heeft, hoe waardevoller Youtube je video’s zal zien. Als je veel subscribers hebt, creëer je volgens Youtube goede video’s en verdien je een top positie in de zoekresultaten.

Promoot je video

Je video hoeft niet perse alleen op Youtube te worden bekeken. Je video kan letterlijk overal worden bekeken. Laat dus de link van de video overal waar het kan achter. Je kan denken aan Facebook en Twitter. Vraag ook meteen of je vrienden de video op hun sociale netwerken willen delen. Zo vergroot je het bereik van je video nog meer, waardoor nog meer mensen je video zullen bekijken. Je kan ook websites die over hetzelfde onderwerp gaan als je video benaderen, en vragen of ze de video op hun website willen plaatsen. Als de video op een andere website wordt geplaatst, staat de video meteen op de pagina klaar om te worden bekeken. Als je zelf over een website of blog beschikt is het dus handig om je video meteen op deze blog te plaatsen. Ongeveer 50% van alle video’s die viral gaan worden buiten Youtube ontdekt. Denk je eens in hoe groot de kans ineens wordt dat je video viral gaat als hij op meerdere websites en blogs voorkomt.

Laat je subscribers link overal achter

Als je een annotatie aanmaakt met de opdracht dat als iemand er op klikt hij/zij lid wordt van je kanaal. Ontstaat er meteen een subscriber link. Deze link moet je ook weer op zoveel mogelijk plaatsen achterlaten. Zo kan je deze link op je website of blog plaatsen. Deze link achterlaten op sociale media zal ook zeker zijn vruchten afwerpen. Via sociale media kan die link ook weer worden gedeeld met vrienden van je vrienden, waardoor je een nog groter publiek bereikt.
© 2014 - 2017 Mrpromoteboy, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe krijg je meer Youtube subscribers?"

Infoteur: Mrpromoteboy
Gepubliceerd: 09-01-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!