InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Het verwijderen van het Websearch.youwillfind.info virus

Het verwijderen van het Websearch.youwillfind.info virus

Het verwijderen van het Websearch.youwillfind.info virus Helaas hebben we er allemaal wel eens mee te maken. Malware/virussen op de computer. En dat is een van de dingen die erg stressvol kunnen zijn, vooral wanneer u niet zo handig bent met computers. Het Websearch.youwillfind.info redirect virus is een van deze virussen. Ik heb er zelf mee te maken gehad en het heeft me veel tijd gekost om het te kunnen verwijderen omdat er weinig informatie over te vinden is. Die tijd wil ik u besparen.

Wat is websearch.youwillfind.info?

Het virus is beschikbaar voor bij Windows XP, Windows 7 en Windows 8. Het infecteert de browsers Internet Explorer, Google Chrome en Firefox. Vaak zit het bij een gratis download via internet en is het handig verpakt in de download, zodat alleen mensen die de geavanceerde instellingen gebruiken het zien. Bovendien wordt het niet altijd opgepikt door uw virusscanner. Het is een zeer vervelend virus dat de startpagina van uw website browser verandert in de webpagina websearch.youwillfind.info. Dit lijkt een legitieme zoekmachine, maar schijn bedriegt: het websearch.youwillfind.info virus probeert uw browser zover te infecteren dat het zoeken naar informatie via andere zoekmachines lastig wordt gemaakt. Wanneer u daarna de zoekmachine van het virus gebruikt, komen er veel advertenties te voorschijn. Als u op een van deze advertenties klikt, is het leed geschied. Het virus zal u naar onechte websites leiden en daarna foutmeldingen van uw computer gaan geven zoals: Uw PC functioneert niet naar gelieve! Als u deze boodschap gelooft en erop klikt, wordt er een programma geïnstalleerd dat uw PC naar een andere wereld brengt. Het is dus zaak zo snel mogelijk van dit virus af te komen.

Hoe verwijder ik websearch.youwillfind.info

Verwijderen van de malware in de browser'

Bij Internet Explorer doet u het volgende:
  1. Open de Internet Explorer browser
  2. Klik op het ‘Instellingen’ icoon in de rechterbovenhoek
  3. Klik op de ‘Internetopties’
  4. Ga door naar ‘Geavanceerde Instellingen’
  5. Vink het vakje ‘Persoonlijke instellingen verwijderen’ aan
  6. Bevestig door op ‘Opnieuw instellen’ te klikken
  7. Sluit Internet Explorer

Bij Google Chrome neemt u de volgende stappen:
  1. Open de Google Chrome browser
  3. Klik op ‘Instellingen’
  4. Klik door naar 'Existenties’
  5. Zoek in de lijst van existenties naar ‘websearch.youwillfind.info’ en klik op de prullenbak die ernaast staat
  6. Bevestig dit wanneer dat wordt gevraagd
  7. Ga nogmaals naar ‘Instellingen’
  8. Zet bij het onderdeel ‘Bij opstarten’ uw startpagina terug naar uw normale startpagina
  9. Sluit Google Chrome

Bij Firefox neemt u de volgende stappen:
  1. Open de Firefox browser
  2. Klik op het grote ‘Firefox’ icoon in de linkerbovenhoek
  3. Klik door naar ‘Probleemoplossinginformatie’
  4. Klik op ‘Firefox herinitialiseren’ rechtsbovenin
  5. Bevestig dit
  6. Sluit Firefox

Verwijderen van bestanden op uw PC
Wanneer u deze stappen heeft ondernomen, installeer dan AdwCleaner van de officiële locatie. Dit kan door uw virusscanner tegengehouden worden maar het is een betrouwbaar programma dat gespecialiseerd is in het verwijderen van malware op uw PC.

Wanneer u het programma geïnstalleerd heeft, sluit u alle andere programma’s. Daarna klikt u op ‘Verwijderen’. Het programma zal u vragen alle programma’s automatisch te mogen afsluiten. Klik op ‘OK’. Na het verwijderen van alle malware zal AdwCleaner u vragen om de computer opnieuw op te starten. Klik op ‘OK’.
Wanneer de computer opnieuw opgestart is, krijgt u van AdwCleaner een rapport over welke malware er van uw computer verwijderd is. Websearch.youwillfind.info is nu van uw PC verwijderd en u kunt uw browser(s) weer veilig gebruiken.
© 2013 - 2014 Emma1991, gepubliceerd in Diversen (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis programma's voor gsm's - symbian softwareGratis programma's voor gsm's - symbian softwareSymbian OS is een besturingssysteem voor gsm's dat de gebruikers beschikbaar stelt zelf extra software op de gsm's te in…
Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?'Advanced Virus Remover' is een misleidend antivirus programma dat zich met behulp van een 'trojan horse' op de computer…
ComputervirussenDe meeste mensen komen er wel is mee in aanraking, een computervirus. Wat de meeste mensen echter niet weten is wat viru…
Combofix, dé trojan en virus verwijdertoolCombofix, dé trojan en virus verwijdertoolMet 1 tool ben je van veel vervelende computer problemen af. Meestal worden deze veroorzaakt door trojans en andere Malw…
Antivirus 2009: simpel en effectief verwijderenOver het verwijderen van ‘Antivirus 2009’ is al veel gezegd en geschreven. Wie het virus op zijn computer heeft, hoeft d…
Bronnen en referenties
  • Malwarehulp. 2013. http://www.malwarehulp.nl/verwijder-instructies/verwijder-websearch-youwillfind-info-zoekmachine-verwijder-instructie/ geraadpleegd op 1 mei 2013
  • Antisoft forum. 2013. http://forums.anvisoft.com/viewtopic-53-4755-0.html geraadpleegd op 1 mei 2013
  • Foto: http://blog.yoocare.com/wp-content/uploads/2013/04/Websearch.youwillfind.info_.jpg geraadpleegd op 2 mei 2013

Reageer op het artikel "Het verwijderen van het Websearch.youwillfind.info virus"

Infoteur: Emma1991
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!