InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hoe moet ik een Hotmail account verwijderen?

Hoe moet ik een Hotmail account verwijderen?

Hoe moet ik een Hotmail account verwijderen? Wanneer je een Hotmail account hebt en dat niet meer wenst te gebruiken is het wel even zoeken naar de juiste manier om het account af te sluiten. Door het verwijderen van je Hotmail account verwijder je ook meteen al je gegevens opgeslagen in MSN, hou daar dus ook rekening mee. Windows Live Messenger zal dan echter nog geinstalleerd staan op je computer, om dit te verwijderen zijn andere handelingen nodig.

Je Hotmail account verwijderen

Wanneer we spreken over een Hotmail account hebben we het over een e-mailadres dat aangemaakt is via Microsoft's mailservice MSN. Deze service biedt verschillende keuzes aan als domein, het verwijderen van je account geldt voor al deze domeinen. Deze domeinen kunnen zijn:
  • ...@msn.com
  • ...@hotmail.com
  • ...@hotmail.nl
  • ...@hotmail.be
  • ...@live.nl
  • ...@live.be

Stap 1: Inloggen
Om je e-mailadres te kunnen verwijderen moet je natuurlijk ingelogd zijn op de service. Voor het verwijderen dien je gewoon in te loggen zoals je dat doet wanneer je je e-mail wil bekijken, ga dus gewoon naar Hotmail.

Stap 2: Opties openen
Nadat je ingelogd bent ga je naar je inbox waar al je nieuwe e-mails staan. Rechtsboven, boven de advertenties, staat nu een knopje 'Opties'. Klik hierop, vervolgens schuift er een menu uit waar je 'Meer opties...' moet selecteren.

Stap 3: Door opties bladeren
Je zit nu in het menu om alle opties van je account te bekijken en te wijzigen. Zoek hierin naar 'Accountgegevens (wachtwoord, aliassen, tijdzone)' en klik erop. De link zou in normale omstandigheden bovenaan moeten staan onder het kopje 'Account beheren'.

Stap 4: Account verwijderen
We komen nu op de pagina 'Accountoverzicht'. Op deze pagina staan weer een resem gegevens waar we helemaal geen boodschap aan hebben aangezien we het account willen verwijderen. Scroll helemaal naar beneden tot je het kopje 'Andere opties' ziet verschijnen. Kies daar voor de link 'Het account sluiten'.

Stap 5: Bevestiging
Je zit nu op de pagina 'Windows Live-account sluiten'. Windows Live vraagt je nu of je wel echt zeker bent dat je het account wil sluiten en geeft je een lijstje van alle gegevens die verwijderd zullen worden. Wij willen het account inderdaad sluiten en gaan dus naar onderaan de pagina waar 'Bevestig uw identiteit om uw account te sluiten: ' staat. Alles wat je hier moet doen is je huidige wachtwoord van je e-mailadres invoeren en op 'Ja' klikken.

Opgelet! Wanneer je e-mailadres gekoppeld is aan een ander e-mailadres om bijvoorbeeld het wachtwoord op te roepen dient u deze koppeling eerst ongedaan te maken.

Stap 6: Windows Live Hotmail verwijderen
In de volgende stap wordt je gevraagd Windows Live Hotmail-account te verwijderen. Alles mag natuurlijk gewoon weg dus kiezen we hier voor 'Uw Microsoft-account sluiten.'.

Stap 7: De laatste stap
Als laatste stap laat Microsoft je nog een laatste maal weten dat je op het punt staat echt alles te verwijderen. Natuurlijk willen we dat, klik dus op 'Account sluiten'.

Stap 8: Niet opnieuw inloggen
Het is erg belangrijk dat je niet opnieuw probeert in te loggen na stap 7, indien je het adres niet meer wil gebruiken dan toch. Microsoft geeft je namelijk 270 dagen de tijd om je te bedenken. Indien je binnen de 270 dagen opnieuw inlogt zal het account gewoon weer geactiveerd worden, wanneer je dat niet doet zal het onherroepelijk verwijderd worden na deze periode.

Lees verder

© 2011 - 2014 Harrys, gepubliceerd in Communicatie (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Wie is al-Assad?, Wat zijn poppers?, Wat zijn Koolhydraten?, Beste tekenfilms ter wereld. en Afkortingen op nummerplaat..
Gerelateerde artikelen
Hoe verwijder je je Hyves, Twitter, Hotmail en FacebookHoe verwijder je je Hyves, Twitter, Hotmail en FacebookWil je je Hyvesaccount, Twitteraccount, Hotmailaccount of Facebookaccount verwijderen? Dit lijkt op het eerste gezicht m…
MSN messenger/Windows Live: installeren en verwijderenMSN messenger/Windows Live: installeren en verwijderenMSN messenger is een online communicatieprogramma. Wanneer u dit programma gedownload en geïnstalleerd heeft kunt u cont…
Windows Live Mail - Meld je nu aan!Windows Live Mail - Meld je nu aan!MSN is een zeer uitgebreide communicatiedienst van de grootste software- en harwarefabrikant Microsoft. In het begin was…
Windows Live Hotmail, online E-mailWindows Live Hotmail, online E-mailWindows Live Hotmail is een zeer veel gebruikte online e-mail service, wat vooral bij de jongeren bekend staat voor MSN.…
Foutcodes Windows Live MessengerFoutcodes Windows Live MessengerWindows Live Messenger (MSN) is niet meer wegtedenken bij de jongeren. De Instant Messaging-dienst van Mircosoft is de m…

Reageer op het artikel "Hoe moet ik een Hotmail account verwijderen?"

Reacties

Mark, 14-10-2014 23:57 #16
Ik kom tot stap 4 maar zie nergens staan andere opties.
wat doe ik dan verkeerd?

T. Plas, 03-03-2014 17:41 #15
Een buurmeisje heeft veen internet account aangemaakt op mijn computer en dat wil ik verwijderen. Hoe kan ik dat doen

R. M. Wiegeraad, 06-12-2013 10:51 #14
Kan mijn niet meer aanmelden, hoe kan ik weer aangemeld worden?

Rafael, 10-10-2013 13:29 #13
Hoe verwijder ik me hotmail?

Angela, 01-09-2013 17:42 #12
Geachte, ik ben van mn mobiel beroofd en meerdere dingen aangifte gedaan enz mijn hotmail account is gehackt via de pc kan ik er niet meer inkomen. maar vanaf de gestolen mobiel wel (blackberry, heel fijn grr) ik moet steeds een formulier invullen voor een nieuw wachtwoord (heb dat gedaan.maar kon te weinig gegevens verstrekken omdat ik 1001 moet regelen na de beroving) en ik hoef geen nieuw wachtwoord de account moet helemaal weg ivm hy gewoon open is via mijn gestolen mobiel (met al mijn belangrijke gegevens!) dan kan ik daarna een nieuw account aanmaken… aub HELP mvg angela

Alina, 22-07-2013 14:22 #11
Hallo, hoe kan ik de gesprek-geschiedenis van degene waarmee ik ge-chat heb verwijderen? Moet ik dan bijvoorbeeld: mijn msn definitief verwijderen?

Ronald Nicolaas, 19-07-2013 11:04 #10
Mijn hotmail-adres is gehackt en nu kom ik er niet meer in. Is er een manier om dit adres zonder in te loggen te verwijderen?

Agrisales Nl, 03-06-2013 09:40 #9
Mijn hotmail en live post kan niet geopend worden. Ik zie alleen de berichten, doch zijn niet te openen wat is hieraan te doen?

Olav, 04-07-2012 11:23 #8
Hi,

Ik wil ook mijn account verwijderen, liefst zo snel mogelijk en er staat ook bij mij al een paar weken:
''Er is een tijdelijk probleem met de service. Probeer het opnieuw. Als u deze melding blijft krijgen, probeer het dan later opnieuw!

Peter, 02-07-2012 12:37 #7
Als je de help functie gebruikt nadat je de melding ''Er is een tijdelijk probleem met de service. Probeer het opnieuw" hebt gekregen, kun je hierin een link aanklikken en het account sluiten.

Mandy, 28-06-2012 13:01 #6
Hi,

Ik wil ook mijn account verwijderen, liefst zo snel mogelijk en er staat ook bij mij al een paar dagen:
''Er is een tijdelijk probleem met de service. Probeer het opnieuw. Als u deze melding blijft krijgen, probeer het dan later opnieuw.''

Ik vind dit wel erg vervelend, want wil dit z.s.m. opgelost hebben!

Marianne de B., 27-06-2012 08:12 #5
Wanneer ik de link 'Het account sluiten' aanklik, verschijnt een pagina dat er een probleem is met het openen van deze pagina met als suggestie: probeer het later opnieuw. Na dit al een paar dagen te hebben geprobeerd vraag ik me af hoe ik dit moet oplossen. Graag een reactie

Werner, 03-02-2012 22:14 #4
Alle stappen heb ik gevolgd voor het verwijderen van mn hotmail account, na stap 7 krijg ik melding dat alles is verwijderd msn accountservice - windows live account behalve hotmail die kan niet worden verwijderd hoe komt dat? Het is niet gelukt voor deze website staat er.

Thijs, 18-01-2012 00:08 #3
Ik heb een engelse versie en weet niet welke "knopje" ik nu moet hebben…

R. van Milt, 15-12-2011 10:51 #2
Ik wil mijn hotmail account verwijderen maar deze geeft aan dat dit niet kan, omdat er een betaalde koppeling zou zijn.
Ik kan maar niet verzinnen wat dat dan zou moeten zijn maar wil werkelijk van t hele msn, hotmail en andere ellende af!

P. Vonkeman, 29-07-2011 18:34 #1
De uitleg is onduidelijk, maar met het bericht ''Er is tenminste één betaalde service of een Microsoft Points-account aan dit account gekoppeld. Dit account kan worden gesloten nadat alle services zijn geannuleerd en het Microsoft Points-account is gesloten.'' kan ik helemaal niks.
Hoe weet ik wat voor koppeling of betaalde services er zijn? Ik kan dat nergens terugvinden in mijn accountgegevens… Wie kan mij helpen. Is er een knop waarmee je eventuele koppeling in één keer kunt verwijderen?

Infoteur: Harrys
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 16
Schrijf mee!