InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hyves koppelen aan Facebook en Twitter

Hyves koppelen aan Facebook en Twitter

Hyves koppelen aan Facebook en Twitter Veel Nederlanders maken gebruik van Hyves. Veel buitenlanders maken echter gebruik van Facebook, wat veel internationaler is dan Hyves. Heb je daarnaast ook nog een Twitter account, dan kun je het nu allemaal aan elkaar koppelen, zodat je een berichtje maar een keer hoeft te plaatsen.
Ik ga er in dit artikel van uit dat je een Hyves, Facebook en/of Twitter account hebt. Heb je die nog niet, maak ze dan aan, hoe je dat doet kun je vinden in andere artikelen hier op infonu.

Hyves

Als eerste gaan we Hyves koppelen aan Twitter en/of Facebook
  1. Ga naar je Hyves profielpagina.
  2. Klik op WieWatWaar.
  3. Klik rehtsboven op Instellingen.
  4. In het menu links klik je op koppel content.
  5. Kies dan voor Twitter en/of Facebook.

Om vanuit Hyves voor Twitter zoveel mogelijk mogelijk door te geven en ook alles te ontvangen van Twitter vink je alles aan behalve: Alleen tweets met "#hyves" of "#h". Ik heb het idee tot nu toe, na het testen, dat ReTweets (RT) en Reply`s (@) vanuit Twitter niet bij de WWW van Hyves komen te staan. Vul nu nog je accountgegevens in een koppelen maar.

Voor Facebook kun je alle vinkjes aanklikken. Facebook status-updates worden nog niet automatisch via Hyves doorgeplaatst op Twitter, hier wordt wel aan gewerkt door Hyves. Evenals de mogelijkheid om een WWW op Hyves door te plaatsen als status-update naar Facebook. Twitter kun je natuurlijk ook koppelen aan Facebook. Vul nu nog je accountgegevens in een koppelen maar.

Twitter

Als tweede, laten we Twitter praten met Facebook.
  1. Log in op Facebook.
  2. Klik op de "Applications" tab.
  3. Klik op "meer".
  4. In het zoekvak, zoek "Twitter". Twitter verschijnt als eerste resultaat.
  5. Installeer de Twitter applicatie op je profiel.
  6. Klik op 'Instellingen' op de top rechts navigatie van Facebook en ga naar "Instellingen Twitter".
  7. Wijzig je instellingen er om de Twitter applicatie en update je Facebook status.
  8. All done!

Brightkite

Een mooie site waar je je met je Facebook account gegevens op kunt inloggen. Je hoeft je dus niet nog een keer extra te registreren. Op Brightkite meld je wat je doet en waar je dat doen. Via je mobieltje stuur je een gemaakte foto met de vermelding van waar je bent (indien je een mobieltje met GPS bezit kan dit ook automatisch) en een stukje tekst naar Brightkite. Doordat je Brightkite kunt koppelen aan Facebook en Twitter verschijnen hier ook de berichten. Ook kunt u via Brightkite te weten komen of er iemand in je buurt is die je misschien kent of zien wat anderen bij u in de buurt doen of bezighoud. Brightkite heeft zowel voor de iPhone, Andriod telefoons als Blackberry een applicatie beschikbaar om je berichten te plaatsen. Heb je een andere mobiele telefoon, ook geen probleem, via de mobiele internet site en via SMS of email kun je ook berichten plaatsen. Brightkite is dus een ideale applicatiel om mobiel berichten op je Twitter en Facebook accounts te plaatsen.

We koppelen Brightkite met Twitter.
  1. Surf naar Brightkite.com.
  2. Klik op de grote balk, "Log in with Facebook".
  3. Ga naar "Account Settings", rechts onder van de pagina.
  4. Ga naar de "Sharing" tabblad.
  5. Kies het Twitter tabblad.
  6. Voer uw Twitter-account info daar.
  7. Kies wat u wel en niet wilt plaatsen op Twitter.
  8. Klik "Save Changes".
  9. Klaar!

Via hetzelfde menu kunnen we Brightkite ook koppelen aan Facebook.
  1. Kies het Facebook tabblad.
  2. Klik op "Connect with Facebook".
  3. Klik op "Save Settings".
  4. Klaar.

PowerTwitter

Voor wie als browser Firefox gebruikt, ik in ieder geval wel, kan een handig hulpmiddel voor Twitter downloaden. Op http://powertwitter.me/ kan de add-on PowerTwitter worden gedownload, hiermee kun je makkelijker ReTweets (RT) en Reply`s (@) maken, met speciale pictogrammen. Het inkorten van links kan PowerTwitter ook, net als het plaatsen van een foto of afbeelding. Links en foto`s worden door de PowerTwitter add-on ook direct weergegeven als je Twitter pagina`s bekijkt op het internet.
© 2009 - 2017 Bazeman, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Daily Mugshot, Dagelijkse FotoIedere dag een andere foto op je website. Of nog makkelijker, op je hyves, twitter of facebook profiel. Het enige wat je…
Twitter in de politiekTwitter in de politiekPolitici en Twitter, ze hebben elkaar gevonden. Tientallen ministers hebben Twitter als communicatiemiddel ingezet voor…
Veel volgers krijgen op TwitterVeel volgers krijgen op TwitterTwitter is tegenwoordig één van de populairste sites ter wereld en ook in Nederland is het helemaal aangeslagen. Beroemd…
Social media marketingSocial media marketingEr is steeds meer aandacht voor social media marketing. Dat is het maken van reclame voor een persoon, product op persoo…
Populaire sociale netwerksitesFacebook, Myspace, Twitter, Hyves, Youtube en Linkedin zijn de 6 meest populaire sociale netwerksites van dit moment. Me…
Bronnen en referenties
  • http://www.goldenburger.nl/index.php/Berichten/sociale-netwerken-aan-elkaar-koppelen.html

Reageer op het artikel "Hyves koppelen aan Facebook en Twitter"

Reactie

Barend, 28-06-2011 01:20 #1
Vreselijk, dit soort koppelingen.
Elk van de drie genoemde social networks heeft zijn eigen dynamiek en kwaliteit.
Op Facebook plaats je andere updates dan op Twitter. En de intensiteit en regelmaat is ook verschillend. Mensen die veel twitteren, knikker ik uit mijn Hyves-vriendenlijst. Waarom? Omdat mijn startpagina op Hyves en mijn overzicht op Facebook volkomen gedomineerd wordt door hun tweets.

Infoteur: Bazeman
Laatste update: 02-01-2010
Gepubliceerd: 23-12-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!