InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hoe kan ik internetten in het buitenland?

Hoe kan ik internetten in het buitenland?

Hoe kan ik internetten in het buitenland? Voor de jongste generatie bestaat er geen leven zonder internet. Ook op vakantie kan internet handig zijn, bijvoorbeeld om je e-mail te checken, via msn of hyves contact te houden met je vrienden en het thuisfront of toeristische informatie op te zoeken. Ga je op vakantie in het buitenland? Ook daar is internetten mogelijk. Er zijn tegenwoordig veel verschillende manieren om verbinding te maken met het internet. Hierdoor wordt het steeds makkelijker, sneller en goedkoper.
Enkele manieren hoe je kan internetten in het buitenland zijn:
  • Internetcaféís
  • Lokale internetverbinding
  • Inbellen bij je provider
  • Mobiel internetten met GPRS
  • WiFi hotspots

Hieronder worden deze manieren uitgelegd.

Internetcaféís

Dit zijn plaatsen waar je tegen betaling op een computer kan internetten. Wereldwijd zijn er duizenden internetcaféís, vooral op toeristische plekken. En ook op campings of vakantieparken beschikken ze vaak over een computer waarvan je gebruik kan maken. Op cybercafes.com vind je een overzicht van enkele internetcaféís over de gehele wereld.

Lokale internetverbinding

Beschik je over een vaste telefoonaansluiting in het buitenland? Dan is het mogelijk om een tijdelijk inbelabonnement bij een lokale provider te nemen. Naast de abonnementskosten betaal je enkel de lokale telefoonkosten. Meestal is zín abonnement binnen 1 dag aangevraagd en geïnstalleerd.

Inbellen bij je provider

Is het mogelijk om je eigen laptop mee te nemen naar het buitenland? En beschikt je laptop over een modem, dan kun je bij je eigen nederlandse provider inbellen. De kosten hiervan zijn wel aan de hoge kant.

Mobiel internetten met GPRS

Een andere mogelijkheid is met behulp van je mobiel internetten, via het GPRS systeem. Sommige aanbieders van deze dienst, werken samen met aanbieders in het buitenland. Hierdoor is het voor jou voordeliger. Je kunt het beste van tevoren de tarieven bekijken en vergelijken, want internetten met je mobiel kan duur zijn. Het is ook mogelijk om je mobiel aan te sluiten op je laptop, via USB. Zo kun je gewoon met laptop op het internet.

WiFi hotspots

Op steeds meer plekken op de wereld bieden ze ook WiFi aan, een systeem om draadloos te internetten met je laptop. Deze plekken worden ook wel WiFi hotspots genoemd. Ze zijn te vinden in onder andere hotels, caféís, vliegvelden en campings. Sommige bieden de dienst gratis aan als een service, bij andere hotspots dien je ervoor te betalen. Op free-hotspot.com vind je een overzicht van WiFi hotspots over de gehele wereld.
© 2008 - 2014 Kimmy-tje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Met je mobiel op het internet surfenMet je mobiel op het internet surfenTegenwoordig heeft bijna iedereen een computer met internet.Veel mensen kunnen niet meer zonder en hebben het liefst de…
Samsung Chat 335Samsung Chat 335De Samsung Chat 335 is een mobiele telefoon die behalve telefoneren, ook internet via Wifi aanbiedt. Het handige toetsen…
Mobiel internetMobiel internetMobieltjes met internet zijn populair. Mobiel internetten is ideaal voor iedereen die altijd online wil zijn. Dat kan me…
WhatsApp Mobile Messenger! Gratis sms op ALLE gsm'sWhatsApp Mobile Messenger! Gratis sms op ALLE gsm'sWhatsApp Messenger, een steeds meer populaire sms-app die al een aantal jaren actief is. De app, die je zowel op iPhone,…
Wat is dataroaming?Wat is dataroaming?Wij kunnen niet meer zonder internet, zelfs niet gedurende onze vakantie. Dit ondanks het feit dat u een hoge telefoonre…

Reageer op het artikel "Hoe kan ik internetten in het buitenland?"

Reacties

John, 30-04-2012 00:22 #7
Ik mis bij internetten in het buitenland de optie om een MyPrivateHotspot aan te schaffen? Dat scheelt 90% in de roaming kosten.

Josette, 09-04-2012 10:10 #6
Ik ga een paar dagen naar heijderbos in limburg ik zelf woon in belgie ik ga mijn laptop mee nemen daar kan je ook internet krijgen mijn vraag is dan ook, want dat is de eerste keer is dat met code 's of hoe moet ik dat doen, want waarschijnlijk krijg ik daar een code die ik moet intikken waar moet ik dit dan intikken en wat moet ik doen, bedank al vast.

Voorhagen, 21-03-2012 18:30 #5
Goedkoop st internetten op laptop in buitenland. Ben vaak langdurig op vakantie door Europa. Heb jaren geleden een dongel van Vodafone gekocht. Werkt eigenlijk alleen in landen van aankoop. Heb die unlocked via DC-Unlocker (website). Nu koop ik in elk land waar Vodafone is een prepaid kaartje en da's erg goedkoop (bv 1 Gig in Spanje is 60 euro dus 0.06 per MB en er zijn vaak aanbiedingen met prepaid in andere landen).
Weet niet of zo'n dongel van Vodafone ook met een prepaid kaartje van anderen kan werken. Nooit geprobeerd.
Jacques

F. Voorbergen, 09-04-2011 17:41 #4
Ik ben 3 maanden per jaar in mijn huisje in Frankrijk en zou ook daar graag internetten zonder naar McDonalds te moeten voor een wifit hotspot of een telefoonaansluiting te moeten nemen voor ADSL. Een familielid zegt voor 40 euro (circa) bij KPN een dongel te hebben gekocht waarmee zij voor een paar centen ook in het buitenland kunnen internetten (en zonder abonnement). Heeft u meer informatie?

Riet Overbeeke, 01-03-2011 19:49 #3
Heel graag zou ik willen internetten op mijn laptop op vakantie in Frankrijk. Zo ben ik ook voor de familie bereikbaar. Aangezien nog niet alle campings WIFI hebben zou ik graag willen weten hoe andere toeristen dit doen?

W. Masselink, 16-11-2010 13:22 #2
Heb een computer in polen staan bij mijn vrindin en internet maar heb altijd wat met internet het is daar in 1jaar meer weggeweest als in 20 jaar in holland wat voor mogelijkhedden heb ik via holland

M. Demmers, 02-03-2009 12:54 #1
Er schijnen in het buitenland ook een soort DONGELS te koop te zijn op de postkantoren. Daar lees ik hier niets over. Hoe werkt dat bijv voor Belgie?

Infoteur: Kimmy-tje
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 7
Schrijf mee!