InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Super! - een app met meningen en adviezen

Super! - een app met meningen en adviezen

Super! - een app met meningen en adviezen Super! is een app waarmee je kunt aangeven wat je ergens van vindt. Je kunt je vrienden en volgers je mening laten weten met tekstjes en afbeeldingen. "The Best", "The Worst", "I Wish", "Check Out", "Do not Ever" of nog iets anders. Als gebruiker van de app kun je met je aanwijzingen aan anderen laten weten of je iets leuk of juist helemaal verschrikkelijk vindt. “Ik wilde dat ik mijn boek bij me had” en “Ik hou van rode lampen.” Van die dingen. Met Super!, een begrip dat staat voor ‘geweldig, het allerbeste, de overtreffende trap’, kun je vrienden, collega's en vreemden aanbevelingen, adviezen en ideeën presenteren en ze op die manier misschien een beetje op weg helpen.

Super applicatie - de Super! app

Super is super Engels. De begrippen waarmee je kunt werken zijn allemaal in het Engels gesteld, maar je bent vrij om daar in je eigen taal iets aan toe te voegen. De basis blijft Engels. Na aanmelding bij Super krijg je een mailbericht van ene Biz Stone: “Thank you for downloading Super. My name is Biz Stone, I’m a Co-founder of Twitter but Super is my new project. Super is all about making bold, visual statements that become little works of art. Starters and recommended images draw out the opinions and ideas you didn’t even know you had. You don’t have to be an artist to use Super, but you may become one if you do. Mainly, I hope you have fun.”

Gemoedstoestand en voorkeur

Je kunt aanvinken wie je wilt dat jouw gemoedstoestand en voorkeuren zien. Zijn dat alleen ‘vrienden’ of ‘iedereen’ of mensen ‘in de buurt’. Het bijzondere aan Super! is dat de app scant wat je schreef en daar automatisch een achtergrondafbeelding aan toevoegt. Op basis van door jou ingevoegde zoekwoorden krijg je suggesties van andere onderwerpen voorgeschoteld.

Oordeel en achtergrond

De app stimuleert tot het geven van een oordeel ergens over en kan meningen uit ons persen. Toch blijven de opmerkingen leuk om te lezen. Dat komt door de bewerking van de teksten en de toevoeging van passende en kleurrijke en in ieder geval verrassende achtergronden. Via de app kun je zien wat anderen over een onderwerp vinden en hoe anderen zich voelen. Super! kan tonen wie – waar dan ook op de wereld – zich net zo voelt als jij. De wereld wordt iets minder eenzaam, meent Super!, als we onze mening met iemand anders kunnen delen. Ook al kennen we die persoon niet persoonlijk.

Lachen omdat het leuk is

Aan Super kun je plezier beleven. Je gaat er om lachen omdat het zo leuk is. Het gaat niet de wereld redden, maar voegt wel een leuke app toe aan alle apps die er al zijn.

Account en Selfie en Pictogram

Om Super! te kunnen gebruiken moet je een account aanmaken met een gebruikersnaam en je echte naam. Je aanmelding wordt bevestigd via je telefoonnummer of e-mailadres. Een selfie of een foto uit je fotoalbums dient als profielplaatje. Met de pen-pictogram kunt je beginnen aan een bericht. Die moet beginnen met een van de elf voorbeelden die in de app zitten. Dat zijn beginnetjes van zinnen zoals "The Best", "I Love", of "I Can’t Wait". Daarna kun je je eigen tekst eraan toevoegen en een achtergrondafbeelding van Super! kiezen of je eigen foto plaatsen. Ook kun je een Twitter hashtag toevoegen of trefwoorden. Dan kun je nog een locatie en eventueel een link vermelden en aangeven of je anoniem wilt blijven of dat andere Super!-gebruikers kunnen zien wat je hebt geschreven en gemaakt. Je kunt kiezen of je berichten van vrienden in de buurt wilt bekijken of berichten van iedereen. En als je wilt kun je reageren op andermans berichtjes.

Jelly

Super is van Jelly Industries, een bedrijf dat applicaties uitgeeft. De missie van Jelly is om mensen te helpen, handzame toepassingen te ontwikkelen en leuke dingen te bedenken. Super! werd in 2015 gelanceerd. De bijbehorende website heet Super.me.

Waarom Super!

De hele app is kleurrijk en collageachtige dat is best geinig om te zien. Super! kleedt de meningen en adviezen aan waardoor ze leuk zijn om te delen. Het kunnen soms zelfs kleine kunstwerken worden. Klik je met je muis ergens op een websitepagina van Super.me dan verschijnen er allemaal hartjes. Zo zit de app ook vol met geinige plopjes en explosietjes van sterretjes en hartjes.
Super! wil een app voor adviezen zijn en een mening-deel-app. Maar wat moet je met al die meningen van al die mensen die je voor het overgrote deel niet kent? Nuttig? Nodig? Waardevol? Het is leuk en voorlopig is het niet meer dan dat.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe maak je een goede selfie? Tien tipsEen selfie is een foto die je van jezelf maakt met je smartphone. De selfies worden vaak gepost op social media. Ook bek…
Handige Windows 8 tipsHandige Windows 8 tipsHet nieuwe besturingssysteem van Microsoft, Windows 8, brengt een geheel nieuwe interface met zich mee. Zo zijn er heel…
Royal Jelly, een biologisch medicijnRoyal Jelly, of ook wel Koninginnegelei genoemd, is een waardevol biologisch product dat gebruikt kan worden als alterna…
Birdy, reserveer uw starttijden via uw mobiele telefoonBirdy, reserveer uw starttijden via uw mobiele telefoonBirdy is een mobiele applicatie waarmee u als golfer starttijden kunt reserveren. Het is een slimme mobiele oplossing di…
Farmville op de Iphone - hoe werkt het?Farmville op de Iphone - hoe werkt het?Farmville is een heel populair spel op Facebook en heeft wel 30 miljoen aanhangers wereldwijd. In juni 2010 komt Zynga,…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Super
  • https://super.me/press/ geraadpleegd op 27 mei 2016
  • http://www.jellystudio.com/home.html geraadpleegd op 27 mei 2016
  • https://www.producthunt.com/tech/super-by-jelly-studios
  • De app Super!

Reageer op het artikel "Super! - een app met meningen en adviezen"

Infoteur: Sjaanfanameland
Gepubliceerd: 31-05-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Special: Communicatie
Schrijf mee!