InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hoe installeert u Kik messenger en wat kunt u ermee?

Hoe installeert u Kik messenger en wat kunt u ermee?

Hoe installeert u Kik messenger en wat kunt u ermee? Kik messenger wordt door meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd gebruikt. Dit alternatief voor Whatsapp wint aan populariteit. Kik is een gratis berichtendienst voor onder andere de iPad, iPhone en Android toestellen. Er is geen telefoonnummer nodig om een contact toe voegen en Kik messenger heeft als eerste berichtendienst een browser in de applicatie zelf. Daarnaast is het mogelijk om zelfgemaakte schetsen (sketches) op te sturen naar een vriend. Registreren is voor Nederlanders mogelijk en u heeft enkel een geldig e-mailadres nodig. Daarnaast werkt deze applicatie ook op de iPad. Hoe werkt Kik en is dit het beste alternatief voor Whatsapp?

Inhoud

Wat is Kik messenger?

Kik messenger is een gratis berichtendienst voor smartphones en iPad. Het is een manier om niet te hoeven betalen voor sms-verkeer. Via de applicatie kan men:
  • Berichten sturen
  • Foto’s delen
  • Schetsen maken en delen
  • Spraakberichten delen
  • Browsen

Wat kost Kik messenger en waar kan ik Kik downloaden?

Kik kan volledig gratis gedownload worden via de desbetreffende winkel via de smartphone of iPad. Voor Android toestellen gratis in de Google Play Store, voor Apple apparaten in de App store en voor Windows toestellen gratis in de Windows Phone Store. De versie voor de BlackBerry valt te downloaden op de officiële website van Kik.com. Bij gebruik van WIFI komen er geen extra kosten naast de kosten die u betaalt voor internet op een smartphone bij. Maakt u geen gebruik van WIFI, dan betaalt u enkel de kosten van uw databundel. Kik is en blijft een gratis berichtendienst.

Hoe werkt het registreren van Kik?

Het grote voordeel van Kik is dat u geen telefoonnummer hoeft op te geven bij het registreren en toevoegen van vrienden. Dit is bij de berichtendienst Whatsapp wel het geval. Om te registreren vult u de volgende gegevens in:
  • Voornaam
  • Achternaam
  • Gewenste Kik gebruikersnaam
  • E-mailadres
  • Gewenst Kik wachtwoord

Hoe voeg ik vrienden toe?

De optie vrienden toevoegen verschijnt alleen bij het gebruik van de laatste versie van Kik messenger. Vrienden toevoegen gaat op basis van de gebruikersnaam. Kies bij registratie dus een makkelijk te vinden en te onthouden gebruikersnaam. Het toevoegen van vrienden gaat als volgt op de iPod, iPhone of op toestellen met Android:

Manier 1

  1. Toets op Talk To in de rechterhoek.
  2. Toets de gebruikersnaam van uw vriend in.
  3. Toets Find username.
  4. Klik op de gebruiker die u toe wilt voegen.
  5. Stuur uw vriend een bericht of bewaar hem bij de contacten.

Manier 2

  1. Toets op Talk To in de rechterhoek.
  2. Toets Find username.
  4. Toets Search.
  5. Toets Talk to om een bericht te sturen en uw vriend op te slaan bij de Kik contacten, of toets Add to Contacts om uw vriend toe te voegen zonder direct een bericht te sturen.

Hoe stuur ik een sketch?

In de Kik applicatie kunt u een sketch (zelfgemaakte tekening met behulp van de smartphone of iPad) opsturen naar een vriend. Deze tekeningen of schetsen kunnen gemaakt worden in de app zelf. Hoe werkt dit precies?
  1. Druk op de persoon naar wie u een sketch wilt sturen.
  2. Toets het + symbool in.
  3. Druk op het Sketch symbool. Dit is een groen symbool met een wit penseel.
  4. Teken iets op het scherm. Kleuren en lijndikte kunnen aangepast worden.
  5. Toets het blauwe Message symbool in om de tekening te versturen

Werkt Kik ook op de iPad?

Kik messenger is gratis voor de iPad beschikbaar in de Appstore. Om Kik te installeren op de iPad moet er minimaal IOS6 geïnstalleerd zijn. Registratie en berichten versturen werkt hetzelfde als op een smartphone. Dit kan nagekeken worden op de volgende manier:
  1. Druk op Instellingen
  2. Druk op Algemeen
  3. Druk op Over
  4. Druk op Versie

Is Kik het beste alternatief voor Whatsapp

Kik vertoont veel verschillen, maar ook overeenkomsten met WhatsApp. Kik heeft wereldwijd meer dan 100 miljoen gebruikers en is dus al uitvoerig getest. Volgens rapporten gaat het foto’s versturen met Kik sneller dan met andere berichtendiensten als Whatsapp. Kik is de allereerste berichtendienst met een ingebouwde browser en een systeem om tekeningen naar vrienden toe te sturen. Het is een van de beste alternatieven voor Whatsapp op de markt en het is een kwestie van tijd voordat het ook Nederland gaat veroveren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat is MastaMessenger?Wat is MastaMessenger?MastaMessenger is een alternatief voor andere messengerprogramma's zoals Windows Live Messenger of Yahoo. Het is een Ins…
Messenger discovery live, een handige tool voor MessengerMessenger discovery live, een handige tool voor MessengerMessenger Discovery live is een programma dat automatisch opstart als je msn opent. Het programma heeft ook een eigen ic…
Windows Live Messenger 2011Windows Live Messenger 2011Windows Live Messenger is een chatprogramma dat je via internet gratis kan downloaden. Via messenger kan je op 3 maniere…
Chatten met MSN Messenger: Account aanmaken+informatieChatten met MSN Messenger: Account aanmaken+informatieMSN Messenger (ouder) en Windows Live Messenger (nieuwer) worden door veel mensen gebruikt om te chatten. MSN is dan ook…
BlackBerry Torch 9800BlackBerry Torch 9800De BlackBerry Torch 9800 is een smarthphone met touchscreen én een uitschuifbaar qwerty toetsenbord van de Canadese fabr…
Bronnen en referenties
  • http://kik.com/

Reageer op het artikel "Hoe installeert u Kik messenger en wat kunt u ermee?"

Reacties

Catske, 17-04-2017 14:16 #28
Hoi,
Kan iemand mij vertellen hoe je de camera moet gebruiken? Als ik deze opzet, zie ik mezelf en de andere ziet enkel een rondje. Omgekeerd ook, ik zie enkel een rondje als de andere persoon zijn camera opzet.
Iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt.

Richard, 25-02-2017 14:59 #27
Op mn iPad kan ik met Kik geen filmpjes versturen. Is dat een iOS ding? Ik weet niet of het met de iPhone lukt. Met Android is het geen probleem. Ervaringen?

Claudia, 23-01-2017 16:34 #26
Hallo,
Als ik kik met mijn kikmaatje hoor ik steeds een belletje gaan of er een bericht binnen komt, maar ik krijg van niemand anders een berichtje binnen, kan ik dan horen dat mijn kikmaatje een berichtje van iemand anders binnen krijgt, terwijl wij samen kikken?

Ab-Strakt, 21-01-2017 11:06 #25
Ik stuur momenteel berichten via Kik. Ik kom erachter dat ik oudere berichten niet meer kan terugvinden. Worden deze automatisch gewist of zijn ze nog terug te halen op een of andere manier?

Rob, 19-11-2016 05:33 #24
Ik kan niets nu ik gedownload heb, hoe kan dat?

Vurige Rooie, 06-09-2016 19:39 #23
Ik heb een foto aangeklikt om te versturen maar het is de verkeerde, ik verstuur hem niet maar hij blijft staan. Help hoe krijg ik die eruit?

Sylvia, 11-08-2016 19:34 #22
Kan je KIK ook op de laptop zetten met Windows 7?

Molly, 31-05-2016 09:20 #21
Ik heb al vele malen geprobeerd een kik username in te vullen maar krijg steeds een rood kruis, hoe kan dat? Ben al 2 dagen bezig.

Frank, 23-05-2016 17:12 #20
Hallo Edwin,

Ik stuur momenteel veel berichten via Kik. Ik kom erachter dat ik oudere berichten niet meer kan terugvinden. Worden deze automatisch gewist of zijn ze nog terug te halen op een of andere manier?

Mvg, Frank

Marja, 13-04-2016 23:35 #19
Ik heb per ongeluk iets aangedrukt waardoor ik geen foto's meer kan versturen. Hoe moet ik dat herstellen?

Jacob, 06-03-2016 13:20 #18
Hallo Edwin.

Kan deze app ook geïnstalleerd worden op een laptop met windows 10?
Zo ja waar vind ik deze dan.

Vr. Gr. Jacob

Mike, 29-02-2016 13:19 #17
Maria,
als je kik zonder te resetten verwijdert van je tab of tel en later weer installeert onthoudt deze verder alles.

groetjes

Maria, 12-01-2016 10:00 #16
Goedemorgen,

Ik wil KIK niet open laten staan op bepaalde momenten, dus dan doe ik reset KIK! en dan log ik weer in zodra het kan. Maar is er ook een andere manier? Want als ik reset ben ik alle berichtjes kwijt? En dat wil ik niet echt?

Is er een simpele manier om uit te loggen zodra ik even klaar ben met kik… Ik hoor het graag

Sjanie, 15-12-2015 11:31 #15
Ik heb voor registreren alles ingevuld en moet alleen nog iets verifiëren en dat staat nergens wat dat is.

Irma, 15-10-2015 08:58 #14
Ik wil kik installeren op een samsung galaxy 3 tablet, alles ingevuld. Zit er nog een jaartal aan vast dat je op kik mag.
Ik vul geboortedatum dochter in (10-10-2007). Ik druk op registreer. Dan geeft hij aan:
Sorry, we are not able tot create youre account.
Wat moet ik nu doen?
gr. irma

Mike Baptiste, 13-10-2015 14:53 #13
Hallo ik heb altijd kik gehad op mijn Samsung, nu ik het enige tijd er af had en er nu weer opnieuw wil opzetten, geef hij aan: je apparaat is niet compatibel met deze versie? Wat kan ik doen?

Chef, 29-09-2015 03:05 #12
Hallo Edwin.
Mijn vraag is of kik messenger leuk is
Heb er nooit echt in verdiept. Vrienden van mij die zitten er ook op en hoor wel verhalen dat het leuk zou zijn. Zelf een vriend van mij is iemand tegen gekomen en hebben nu een relatie. Zelf ben ik al een jaar single. Is het een aanrader en kun je er makkelijk mee omgaan met kik.
Met sommige andere aps werken niet naar behoren. Ik wacht je reactie af

Groetjes chef. Reactie infoteur, 29-09-2015
Hallo Chef,

Kik Messenger is vergelijkbaar met WhatsApp en een goed - gratis - alternatief voor deze chatdienst. De app is, als je WhatsApp leuk vindt, zeker een aanrader. Helemaal als er veel vrienden ook gebruik van maken. Het is echter geen app speciaal om vrouwen te ontmoeten. Dan kun je het beste een app als Tinder installeren. De app werkt verder naar behoren en is makkelijk in gebruik.

Vriendelijke groet,
Edwin

Erik, 11-09-2015 17:55 #11
Hoi edwin ik weet niet of ik met mijn vraag hier goed zit, mijn dochter van 11 chat via kik met andere kinderen uit haar klas, nu is daar een persoon ( volgens zeggen 62 jaar ) tussen / bij gekomen, eerst heel vriendelijk, een opa achtig persoon in de ogen van de kinderen, maar nu dus niet meer zo netjes als ik het zo kan noemen, kan ik op de een of andere manier achter zijn ( echte ) gegevens komen? Reactie infoteur, 12-09-2015
Beste,

Vervelend dat iemand een leuk groepsgesprek weet te verstoren op deze manier. Als die persoon zijn echte naam of andere gegevens niet heeft ingevuld, is het vrijwel onmogelijk om achter zijn echte naam te komen. Een nieuw groepsgesprek opstarten voor alle klasgenoten en de oude verwijderen is misschien een optie. Of onder eigen naam een privegesprek starten met de man en proberen gegevens te achterhalen, om die aan de juiste instanties te overhandigen. Ik hoop dat het lukt. Mocht u meer vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Edwin

Ws, 25-08-2015 12:11 #10
Het installeren is niet een probleem, het verwijderen van contacten wel. Hoe kan het dat ik van fake-profielen berichten ontvang en waarom kan ik deze profielen niet uit mijn bestand verwijderen?

Anna, 25-07-2015 19:00 #9
Hallo Edwin (denk ik, want reageert op alle onderstaande vragen… ;-)),

Als ik KIK een paar uur niet heb gebruikt en wil bv een binnengekomen bericht lezen, heb ik al diverse malen een scherm gekregen dat KIK gereset is. Dit doet hij uit zich zelf… Ben dan al m'n berichten kwijt, maar m'n KIK contacten niet.

Hoe komt dit en wat kan ik doen? Alvast hartelijk dank voor de reactie!

Groet, Anna Reactie infoteur, 26-07-2015
Hoi Anna,

Ik ben inderdaad Edwin. Op Infonu heet ik Eddwin. Kik verwijdert automatisch berichten als je meer dan 100 berichten hebt bereikt. Belangrijke berichten kun je eventueel bewaren door een screenshot te maken. In de meeste gevallen kun je de verloren berichten voor een korte periode terugvinden in je prullenbak (trash).

Als de app vaak crasht/reset, kun je de applicatie geforceerd sluiten door het volgende te doen:
1. Druk twee keer op de home button (IOS, iPhone) Dan moeten er applicaties in je scherm komen. Krijg je deze niet? Ga naar instellingen > Applicaties of applicatiebeheer (meeste Android toestellen)
2. Swipe naar links totdat je de KIK hebt gevonden (IOS, iPhone).Zoek bij actieve applicaties naar KIK Messenger (Android)
3.Swipe omhoog om de applicatie geforceerd te sluiten (IOS, iPhone). Druk op de applicatie en druk op afsluiten, sluiten of stoppen (Android)
4.Open KIK opnieuw en kijk of je hetzelfde probleem hebt

Werkt dit niet, dan moet je de applicatie opnieuw installeren. Daarna moet je jezelf wel opnieuw inloggen en ben je de huidig gesprekken kwijt. Daarna zou het moeten werken.

Groetjes,
Edwin

Patricia, 22-07-2015 02:06 #8
Kik al meerdere keren geïnstalleerd, weer verwijderd, enz. enz. En elke keer weer na het ontvangen van een groen vinkje bij de verificatie dat je geen robot bent (?) word ik eruit gegooid met de melding "Kik is gestopt"… Help!

Gr. Patricia Reactie infoteur, 26-07-2015
Beste Patricia,

Je kunt de Captcha (verificatie) herladen door op de groene pijltjes te drukken. Vul de code in als je zeker weet dat je de code juist hebt. Als Kik nog steeds blijft vastlopen, moet je de applicatie van je telefoon/tablet verwijderen en opnieuw installeren.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Monique, 16-05-2015 13:18 #7
Ik krijg bij 1e opstart van de app een keuzescherm met 2 knoppen maar: met Chinese tekens. Hoe kan ik de taal wijzigen? Is iPhone met ios7
Alvast bedankt!

Franka, 05-05-2015 11:47 #6
Mijn vraag is of ontvangen en verstuurde foto's ook in alle bestaande mappen worden gedeeld?
Denk aan galerie, Google, etcetera?

Hallo, 11-03-2015 23:11 #5
Is er ook een manier om het kik tekentje niet boven in beeld te krijgen bij nieuwe berichten? Reactie infoteur, 12-03-2015
Beste,

Deze melding kun je, in de huidige versie van KIK, niet uitzetten.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Virgil, 19-02-2015 18:19 #4
Hoi,
Ik twijfel nog ff om kik te gaan gebruiken.
Heb een vraag waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:
Hoe gaat kik om met privacy?
Kunnen telefoon/WhatsApp/Facebook contacten ineens zien dat ik kik op mijn toestel heb, en mijn kik ID? Zeg maar net zoals bij WhatsApp, iedereen die mijn tel.nr heeft, kan zien dat ik WhatsApp heb? Ik wil kik graag gebruiken voor een andere groep mensen (game community), die ik verder graag uit de rest van mijn privé leven wil houden, en andersom.
Verder, is er een mogelijkheid om een 2e kik ID tegelijkertijd ingelogd te hebben?
BV. 2e ID gekoppeld aan een 2e mail adres, op de zelfde telefoon actief, zonder dat de contacten van iedere account elkaar kunnen zien.

Tnx. Reactie infoteur, 20-02-2015
Beste,

De privacyvoorwaarden kun je teruglezen op: http://www.kik.com/privacy/
Omdat Kik niet werkt op basis van telefoonnummer, kunnen jouw contacten niet zien dat jij Kik Messenger hebt. Ze hebben hiervoor echt jouw gebruikersnaam voor nodig. Geef je deze niet, dan is er niets aan de hand. Pas wel op, mocht Kik Messenger erg populair gaan worden, dan is het goed mogelijk dat smartphones dit wel gaan weergeven. Nu is dat alleen zo met bijvoorbeeld WhatsApp, Twitter, Facebook Messenger e.d.

Het is niet mogelijk om twee ID"s te koppelen aan 1 account (getest op een Samsung Galaxy S5), en ook niet mogelijk om op een normale manier twee ID"s tegelijk open te hebben staan (er zijn een aantal applicaties die je kunt installeren zodat je twee keer dezelfde app open kan hebben, maar hier heb ik verder geen ervaring mee).

Vriendelijke groet,
Edwin

Femke, 16-02-2015 10:12 #3
Krijg kik niet meer geïnstalleerd op div mailadressen.
Herkent mijn vorige kik username niet meer en kan op meerdere mail adressen niet komen.

gr Femke. Reactie infoteur, 16-02-2015
Femke,

Vervelend dat Kik niet meer werkt bij jou. Om je te kunnen helpen, moet ik weten wat voor melding je precies krijgt en wat voor telefoon je hebt (iPhone, Windows, android). Krijg je een van de volgende meldingen?

"Oops. This is taking longer than usual. Please try again?"
"Register failed unknown error"
"Username is updating"
"Login Failed, The request timed out. Please try again"
"Error" (in rode letters)
"Log In Failed"
" Data connection not working, try connecting using wifi"

Ik begrijp dat je een password reset niet aan kunt vragen, omdat je geen toegang hebt tot je mailaccounts? Anders kun je ook in een browser (niet via telefoon) hier: http://ws2.kik.com/p je paswoord resetten.

Succes,
Edwin

Marcel, 12-02-2015 14:33 #2
Goeden dag, hoe plaats ik foto's op kik? Reactie infoteur, 12-02-2015
Hallo!

Om een foto te sturen of te plaatsen met een iPod, iPhone of Androidtoestel doe je het volgende:

1. In de chat druk je op het + symbool, deze staat links
2. Kies een gemaakte foto, een foto uit je gallerij, of druk op het camera icoontje om een foto te maken
3. Druk op "send" om de foto direct te versturen, of typ er meteen een bericht bij en druk dan op "send".

Op een Windows 7 of Symbiantoesten doe je het volgende:
1. Druk in de chat op het paparclip symbool, deze staat aan de onderkant van je scherm
2. Druk op gallerij om de camerabeelden te openen, of druk op het camera symbool om een foto te maken

Op een BlackBerry is het niet mogelijk om foto's te delen met anderen in de huidige versie (februari, 2015) van Kik.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Jean, 05-09-2014 08:31 #1
Beste als ik kik installeer komt het er op maar met Chinese karakters dat is dus een groot probleem. geeft u raad? Reactie infoteur, 05-09-2014
Beste Jean,

Vervelend als u de Chinese taal niet machtig bent. De applicatie installeert zich in de taal waar de telefoon of tablet is gekocht of soms waar het toestel vandaan komt. In alle andere gevallen is de app in het Engels. Voordat ik u kan helpen moet ik alleen weten wat voor besturingssysteem ( Android, Windows of Apple iOS) u heeft en het merk van het toestel (bijv. Samsung Galaxy, Windows Phone, Nokia Lumia etc.)

Vriendelijke groet,
Edwin

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 20-11-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Special: Alternatieven Whatsapp
Reacties: 28
Schrijf mee!