InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?

Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?

Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan? Twitter is in 2013 één van de populairste Social Media site met meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. Met Twitter kan je een online bericht posten, een tweet, van maximaal 140 tekens. Facebook is aan het eind van 2012 de grootste Social Media site met meer dan één miljard gebruikers. Met Facebook kan je een online bericht posten, spelletjes spelen, evenementen bekijken of aanmaken en met vrienden chatten.

Social Media

De Social Media zijn anno 2013 een veelbesproken onderwerp en veel gebruikt door vooral jongeren. Wereldwijd zijn er meer dan 1 miljard mensen actief op één of meerdere Social Media. Met deze online platformen kunnen gebruikers berichten plaatsen op het internet en een eigen pagina/profiel of weblog bijhouden. Een belangrijk gegeven hierbij is dat gebruikers heel eenvoudig hun berichten kunnen delen met andere gebruikers. Er komen steeds meer soorten online platformen. Google+, Facebook en Twitter zijn drie van de meest gebruikte online platformen in Nederland. Hieronder wordt beschreven hoe je bij deze online platformen een eigen account aan kunt maken.

Twitter account aanmaken

  1. Ga naar www.twitter.com of www.twitter.com/signup.
  2. Vervolgens voer je je naam, je e-mailadres en een gebruikersnaam en wachtwoord in.
  3. Klik daarna op Mijn account aanmaken of op Registreren op Twitter.
  4. Je krijgt nu een plaatje met tekst te zien. Neem deze over en klik op Finish.
  5. Nu krijg je uitleg over hoe je bijvoorbeeld vrienden kan toevoegen. Dit kan je volgen of wegklikken.
  6. Als het goed is heb je een bevestigingsmail ontvangen, welk je moet openen en vervolgens op de bijgevoegde link moet klikken.
  7. Klaar! Je hebt zojuist een Twitter account aangemaakt en kunt nu beginnen met tweeten!

Facebook account aanmaken

  1. Ga naar www.facebook.com of www.facebook.com/signup.
  2. Vul vervolgens je naam, emailadres, wachtwoord, geslacht en geboortedatum in en klik op Doorgaan of Registreren.
  3. Hierna krijg je een scherm te zien, waar je in drie stappen je profiel inhoud kan geven.
  4. Bij stap 1 wordt er gevraagd of je vrienden wilt zoeken via je mailprogramma. Als je dit wilt vul dan je e-mailadres in. Als je niet geïnteresseerd ben om gelijk vrienden te gaan zoeken dan kan je rechtsonder op Deze stap overslaan klikken.
  5. Bij stap 2 kan je informatie aan je profiel toevoegen, zoals je school of werkgevers. Ook hier geldt als je dit wilt voeg dan je informatie toe. Als je dit niet wilt kan je weer verder door rechtsonder op Deze stap overslaan te klikken.
  6. Bij stap 3 kan je een profielfoto toevoegen. Hier kan je een profielfoto uploaden. Wil je dit niet klik dan weer rechtsonder op Deze stap overslaan.
  7. Voordat je met Facebook aan de slag kan moet je je email nog verifiëren. Facebook heeft je een mail gestuurd met een link. Als je op deze link klikt heb je je account geverifieerd.
  8. Klaar! Je hebt zojuist een Facebook account aangemaakt!

Google+ account aanmaken

  1. Om van Google+ gebruik te maken heb je een Google account nodig.
  2. Ga om deze aan te maken naar accounts.google.com/signup.
  3. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in en typ de woorden uit de afbeelding over. Ga vervolgens akkoord met de voorwaarde en klik op Volgende stap.
  4. Nu krijg je van Google een pagina te zien met andere functies die je kunt gebruiken. Dit kun je negeren en gewoon doorklikken.
  5. Dit account dat je net hebt aangemaakt is hetzelfde account dat je kan gebruiken voor Google+.
  6. Ga naar plus.google.com om in te loggen op Google+.
  7. Klaar! Je hebt zojuist een Google+ account aangemaakt!
© 2013 - 2017 Rva03, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Uw kind en social media, hoe houdt u dit onder controle?Social media is tegenwoordig dé nieuwe trend. Behalve jongeren en ouderen, hebben ook steeds meer kinderen tegenwoordig…
Automatisch tweets plaatsen op TwitterAutomatisch tweets plaatsen op TwitterIn sommige gevallen kan het handig zijn om berichten automatisch op Twitter te plaatsen. Zeker bij zakelijk twitteren zo…
Social media worden steeds meer gebruikt om werk te vindenSocial media worden steeds meer gebruikt om werk te vindenBijna iedereen heeft wel een account aangemaakt op minimaal één social media kanaal. Ook veel bedrijven maken een profie…
Social media marketingSocial media marketingEr is steeds meer aandacht voor social media marketing. Dat is het maken van reclame voor een persoon, product op persoo…
Bronnen en referenties
  • www.twitter.com
  • www.facebook.com
  • Plus.google.com

Reageer op het artikel "Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?"

Infoteur: Rva03
Laatste update: 05-04-2016
Gepubliceerd: 18-02-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!