InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Beste gratis Antivirus 2015 - Top 10 virusscanners

Beste gratis Antivirus 2015 - Top 10 virusscanners

Beste gratis Antivirus 2015 - Top 10 virusscanners Hier kunt u de beste gratis antivirus en anti-malware programma's van 2015 en 2014 vinden. De nieuwe virusscanners gratis downloaden is zo simpel als wat. Ook in 2015 willen veel mensen weer goed beveiligd zijn zonder ervoor te hoeven betalen. Dat is ook niet nodig want er zijn zat goede gratis antivirus programma's verkrijgbaar op de markt. Je kunt de free antivirus downloaden via de websites van de aanbieders of via andere websites. Hier gaan we de best geteste scanners voor het jaar 2015 en 2014 langs. Zowel professionele betaalde (goedkope) virusscanners als de gratis versies.

Uit welke programma's/ontwikkelaars kun je kiezen?

Al enkele jaren zijn een aantal concurrenten in strijd met elkaar om de goedkeuring van de consument. Niet om direct een betaald product te verkopen, maar juist om de gratis versies te zien worden gedownload. Dit klinkt misschien merkwaardig, maar dat is het niet. Uiteindelijk gaan veel tevreden klanten over op het kopen van een betaalde versie. Hier zijn de meest bekende ontwikkelaars van gratis antivirussoftware:
  • AVG
  • Avast
  • Avira
  • Microsoft
  • Comodo
  • Lavasoft
  • Bitdefender (Nieuw!)
  • Malware Bytes (Nieuw!)
  • Panda

De beste antivirus van 2015 - betaalde versies

De bekende en gerenommeerde website PCMag heeft ook voor 2015 weer een lijst uitgebracht. De beste antivirus programma's met de beste tools zijn verschillende tests ondergaan. De mensen van PCMag hebben de virusscanners los gelaten op computers die bol stonden van de malware. Ook hebben ze daarnaast gekeken hoe de virusscanners in staat waren om virussen en malware te blokkeren. Daarnaast baseren ze hun oordeel op verschillende rapporten van grote onafhankelijke labs. Dit jaar is de lijst uitgebreider dan ooit, maar ze zijn tot een beslissende top 5 gekomen. Het is duidelijk dat nieuwe namen de markt veroveren dit jaar. Voor Webroot krijgt veel goede feedback. Het is dan ook nog eens best goedkoop. En oude vertrouwde naam die een comeback lijkt te maken in 2015 is McAfee Plus. Voor de antivirus software van 2015 heeft Toptenreviews zich ook al laten gelden.

Top 5 betaalde virusscanners 2015 -
  1. Webroot SecureAnywhere Antivirus 2015
  2. Bitdefender Antivirus plus 2015 - Editor's Choice en tevens de goedkoopste - beste koop antivirus
  3. Kaspersky Antivirus 2015
  4. F-Secure Antivirus 2015
  5. McAfee AntiVirus Plus 2015

Beste gratis antivirus van 2015

Ten opzichte van 2013 en 2014 is er een duidelijk verschil te waarnemen - een nieuwe nummer 1. Malwarebytes Anti-Malware 2.0 is bij PCMag als beste gratis software uit de bus gekomen. Het is voornamelijk goed als clean-up toen (anti-malware). Als je een compleet pakket wilt, dan is Panda Free Antivirus 2015 het product dat met kop en schouders boven alle andere virusscanners uitsteekt. Op vrijwel alle test scoort het hoog. Als je je voornamelijk zorgen maakt om real-time bescherming dan is Avast! nog steeds een topper.

De volgende lijst is een combinatie van de websites Techsupportalert en PCMAG. Het zijn zowel virusscanners als anti-malware programma's en clean up tools. De ranking is op basis van data van Virusbulletin. Hier worden factoren meegenomen zoals welke de beste bescherming biedt, en welke het snelste antivirus is (oftewel de computer zo weinig mogelijk vertraagd). Er zit onderling weinig verschil tussen de beste gratis antivirus in 2015.

Hier is de top 10 van dit jaar
  1. Panda Free Antivirus 2015
  2. Malwarebytes Anti-Malware 2.0
  3. Bitdefender free edition onlangs uitgebracht. De gratis variant van de populaire commerciële versie.
  4. Comodo Cleaning Essentials
  5. Norton Power eraser
  6. Ad-Aware Free Antivirus+ 11
  7. AVG AntiVirus Free 2015
  8. Avast! 2015
  9. Panda Cloud Antivirus
  10. 360 Internet Security
  11. Panda Cloud 2.1.

Is het downloaden van gratis virusscanners legaal?

Dit hangt er vanaf hoe je dit doet. Als jij een versie waar je eigenlijk voor moet betalen via torrents download ben je wel degelijk met illegale praktijken bezig. Wanneer je deze vervolgens verspreidt dan ben je helemaal verkeerd bezig. De gratis antivirusscanners waar ik het over heb zijn door de ontwikkelaars op de markt gebracht in de hoop dat je overstapt op hun professionele pakketten. Vandaar dat het gratis antivirus downloaden op deze manier volledig legaal is. Wel heb je natuurlijk minder extra functies dan bij de betaalde versies.

Gratis antivirus downloaden

Het downloaden van een gratis antivirusscanner is een koud kunstje. Zo kun je rechtstreeks naar de website van de ontwikkelaars gaan of je kunt bijvoorbeeld in Google intypen: 'Gratis AVG Downloaden' en je ziet mogelijkheden alom.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanners downloadenGratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo i…
Waar kun je gratis virusscanners downloaden?Een virusscanner mag niet ontbreken op je computer. Je pc kan beschadigd raken wanneer je geen virusscanner hebt. Er zij…
Virusscanners: Gratis virusscannerElke computer hoort de beschikking te hebben over een goede virusscanner. Deze moet behoren tot de basisuitrusting van e…
Bronnen en referenties
  • PCMAG.COM - Best Antivirus for 2015
  • PCMAG.COM - The Best Free antivirus for 2015
  • Toptenreviews - Best Antivirus software of 2015

Reageer op het artikel "Beste gratis Antivirus 2015 - Top 10 virusscanners"

Reactie

Rick, 02-06-2013 17:26 #1
Jammer dat Norman weer niet genoemd wordt. Gebruik al jarenlang Norman en dat is gewoon een van de beste virusscanners. Die blokkeren misschien wel iets te veel. Maar dit betekent wel dat ik verzekerd ben van een goede beveiliging.

Infoteur: Euromark
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 1
Schrijf mee!