InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Beste gratis Antivirus 2014 - Gratis virusscanner downloaden

Beste gratis Antivirus 2014 - Gratis virusscanner downloaden

Beste gratis Antivirus 2014 - Gratis virusscanner downloaden Hier kunt u de beste gratis antivirus programma's van 2014 en 2013 vinden. De nieuwe virusscanners gratis downloaden is zo simpel als wat. Ook in 2014 willen veel mensen weer goed beveiligd zijn zonder ervoor te hoeven betalen. Dat is ook niet nodig want er zijn zat goede gratis antivirus programma's verkrijgbaar op de markt. Je kunt de free antivirus downloaden via de websites van de aanbieders of via andere websites. Hier gaan we de best geteste scanners voor het jaar 2014 en 2013 langs. Zowel professionele betaalde (goedkope) virusscanners als de gratis versies. AVG en Avira komen als beste uit de test.

Uit welke programma's/ontwikkelaars kun je kiezen?

Al enkele jaren zijn een aantal concurrenten in strijd met elkaar om de goedkeuring van de consument. Niet om direct een betaald product te verkopen, maar juist om de gratis versies te zien worden gedownload. Dit klinkt misschien merkwaardig, maar dat is het niet. Uiteindelijk gaan veel tevreden klanten over op het kopen van een betaalde versie. Hier zijn de meest bekende ontwikkelaars van gratis antivirussoftware:
  • AVG
  • Avast
  • Avira
  • Microsoft
  • Comodo
  • Lavasoft
  • Bitdefender (Nieuw!)
  • Panda

De beste antivirus van 2014 - betaalde versies

De bekende en gerenommeerde website PCMag heeft ook in 2013 weer een kleine top 4 uitgebracht. De beste antivirus programma's met de beste tools zijn verschillende tests ondergaan. De mensen van PCMag hebben de virusscanners los gelaten op computers die bol stonden van de malware. Ook hebben ze daarnaast gekeken hoe de virusscanners in staat waren om virussen en malware te blokkeren. Daarnaast baseren ze hun oordeel op verschillende rapporten van grote onafhankelijke labs. Voor de antivirus software van 2014 heeft Toptenreviews zich ook al laten gelden.

Top 7 betaalde virusscanners 2014 -
  1. Bitdefender Antivirus plus 2014
  2. Kaspersky Antivirus 2014
  3. Norton Antivirus 2013
  4. F-Secure Antivirus 2013 Goedkoopste Antivirus - Beste koop
  5. AVG Antivirus
  6. Bullguard Antivirus
  7. G-Data Antivirus 2013- Ook betaalbaar

Beste gratis antivirus van 2014

Eigenlijk is er ten opzichte van 2013 niet veel veranderd in de lijst van beste gratis antivirus software. In 2014 heeft de website Techsupportalert de nieuwe antivirus programma's die als beste getest uit de tests zijn gekomen. Ook PCMag heeft een selectie gemaakt. Dit is op basis van data van Virusbulletin. Hier worden factoren meegenomen zoals welke de beste bescherming biedt, en welke het snelste antivirus is (oftewel de computer zo weinig mogelijk vertraagd). Er zit onderling weinig verschil tussen de beste gratis antivirus 2014.

Hier is de nieuwe top 8 free antivirus
  1. AVG Anti-Virus free 2014
  2. Bitdefender free edition onlangs uitgebracht. De gratis variant van de populaire commerciële versie.
  3. Microsoft Security Essentials
  4. Comodo
  5. Avast! 2014
  6. Panda Cloud Antivirus
  7. 360 Internet Security
  8. Panda Cloud 2.1.

Is het downloaden van gratis virusscanners legaal?

Dit hangt er vanaf hoe je dit doet. Als jij een versie waar je eigenlijk voor moet betalen via torrents download ben je wel degelijk met illegale praktijken bezig. Wanneer je deze vervolgens verspreidt dan ben je helemaal verkeerd bezig. De gratis antivirusscanners waar ik het over heb zijn door de ontwikkelaars op de markt gebracht in de hoop dat je overstapt op hun professionele pakketten. Vandaar dat het gratis antivirus downloaden op deze manier volledig legaal is. Wel heb je natuurlijk minder extra functies dan bij de betaalde versies.

Gratis antivirus downloaden

Het downloaden van een gratis antivirusscanner is een koud kunstje. Zo kun je rechtstreeks naar de website van de ontwikkelaars gaan of je kunt bijvoorbeeld in Google intypen: 'Gratis AVG Downloaden' en je ziet mogelijkheden alom.
Ik heb besloten om het je nog iets gemakkelijker te maken. Op deze pagina is een overzicht van nog een top 10 van beste programma's te vinden. Er staat echter ook directe links bij waar je gratis virusscanners downloaden kunt per ontwikkelaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanners downloadenGratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo i…
Waar kun je gratis virusscanners downloaden?Een virusscanner mag niet ontbreken op je computer. Je pc kan beschadigd raken wanneer je geen virusscanner hebt. Er zij…
Virusscanners: Gratis virusscannerElke computer hoort de beschikking te hebben over een goede virusscanner. Deze moet behoren tot de basisuitrusting van e…
Bronnen en referenties
  • PCMAG.COM - Best Antivirus 2014 -
  • PCMAG.COM - Best Free antivirus 2014
  • Toptenreviews - Best Antivirus software of 2014

Reageer op het artikel "Beste gratis Antivirus 2014 - Gratis virusscanner downloaden"

Reactie

Rick, 02-06-2013 17:26 #1
Jammer dat Norman weer niet genoemd wordt. Gebruik al jarenlang Norman en dat is gewoon een van de beste virusscanners. Die blokkeren misschien wel iets te veel. Maar dit betekent wel dat ik verzekerd ben van een goede beveiliging.

Infoteur: Euromark
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 1
Schrijf mee!