InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Antivirus: Antivir

Antivirus: Antivir

Antivirus: Antivir Antivir is een klein en eenvoudig antivirus software pakket. Avira stelt 3 pakketten ter beschikking. Eens kijken wat deze antivirus kan.

Drie software pakketten

Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus is het eerste antivirus pakket. Zoals de titel het al zegt, je mag dit pakket gratis gebruiken voor persoonlijk gebruik.

Avira AntiVir Premium is voor de kleine en middelgrote bedrijven bedoelt. Deze software gaat niet alleen jou computer beschermen, maar ook de binnenkomende mails controleren. Hij maakt hierbij gebruik van POP3. Hij kan ook een rescue cd maken van je systeem. Met deze cd kan je je computer systeem terug herstellen.

Avira Premium Security Suite Met dit pakket kan je zonder zorgen het internet op. Hij houd onmiddellijk alles tegen wat niet in orde lijkt te zijn. Toch verhinderd het pakket je niet van vlot te surfen of spellen te spelen. Dit software pakket wordt aangeraden voor gamers.

Drie prijzen

Ik zal de prijzen proberen up to date te houden. Maar ik kan niets beloven. Om de exacte prijzen te weten kijk op onderstaande website.

  • Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus gratis
  • Avira AntiVir Premium 19.95
  • Avira Premium Security Suite 39.95

http://www.free-av.com/en/products/5/avira_premium_security_suite.html

Deze prijzen zijn niet overdreven hoog. Je hebt goede kwaliteit voor de kleine prijs die je moet betalen.

Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus

Dit antivirus pakket is zeer eenvoudig in gebruik. Je kan tijdschema's invoegen, op deze tijdstippen gaat de software zoeken naar geïnfecteerde bestanden. De duur van een volledige computer scan hangt af van de grootte van je harde schijf en de snelheid van de computer. Op mijn test computer (pentium 3, 128 mb ram) kon hij maar liefst 9705 bestanden scannen op 1 minuut.

Installatie

  1. Stap 1: Download de setup
  2. http://www.free-av.com/en/products/5/avira_premium_security_suite.html
  3. Stap 2: Klik op accept
  4. De software gaat zich uitpakken.
  5. Stap 3: Het welkom scherm opent, klik 2 maal op next
  6. Stap 4: In de twee volgende schermen moet je de agreement accepteren en op next klikken
  7. Stap 5: Klik nogmaals op next
  8. De software installeert zich
  9. Stap 6: Antwoordt ja (op de vraag: wilt u de software updaten?)

Na de update gaat de software een eerste systeem scan doen.

Gebruik

Als je het programma opent zal je aan je linkerkant 3 tabbladen zien staan.
  • Bij "Overview" kan je de status van je computer bekijken. Wanneer hij het laatst gescand is, wanneer de laatste update plaatsvond enzovoort.
  • Bij "Local Protection" kan je mappen of harde schijven aanduiden om onmiddellijk te scannen. Je kan hier ook enkele eenvoudige instellingen toepassen.
  • Bij "Administration" ga je je scan schema kunnen instellen. Hier vindt je ook alle bestanden die in quarantaine zijn geplaatst. Deze kan je verwijderen, herstellen,...

Dan heb je nog het configuratiescherm. Hier worden allen instellingen bewaard. Je kan hier bijvoorbeeld bepaalde mappen of bestanden uitsluiten. Deze worden niet gescand. Dit kan handig zijn bij zelf-geschreven batch-bestanden enzovoort.

Besluit

Een handige antivirus. Veel waar voor weinig of geen geld. Laat deze antivirus dagelijk, maandelijk scannen. Je kan zelf alles instellen. Maak je geen zorgen meer over allerlei virussen.
© 2008 - 2014 Scanzee, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
ComputerbeveiligingenComputerbeveiligingenEr is bijna geen één huishouden die geen computer heeft. Een computer heeft een goede beveiliging nodig om geen virussen…
Antivir, het beste gratis antivirus programmaAntivir, het beste gratis antivirus programmaAntivirus software is een van de belangrijkste dingen die een computer moet hebben. Antivir is een gratis antivirus prog…
Gratis virusscanners downloadenGratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo i…

Reageer op het artikel "Antivirus: Antivir"

Reactie

Shahier, 25-12-2008 20:07 #1
Thuis bij mij, in de woonkamer staat een pc die door antivirus 09 helemaal is verpest. gewoon kapot. nu begin ik op de pc in de slaapkamer ook pop ups te krijge nvan precies dezelfde antivurus. wat kan ik doen?

Infoteur: Scanzee
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 1
Schrijf mee!