InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > McAfee en Norton Antivirus

McAfee en Norton Antivirus

McAfee en Norton Antivirus McAfee en Norton zijn twee Antivirus programma's die uw computer beschermen tegen virussen. McAfee is een van de bekendste virusbestrijders voor de computer en is 5 euro goedkoper dan concurrent Norton Antivirus. Dit artikel gaat over de twee bekendste Antivirus programma's McAfee en Norton.

McAfee

Wat doet McAfee?

Hieronder een aantal stappen die McAfee onderneemt tegen virussen.
  • Beveiliging van de computer tegen virussen, spyware en hackers, zodat u veilig over internet kan surfen.
  • Onveilige websites vermeiden met de McAfee Siteadvisor.
  • Voortdurend gratis updates downloads zodat de computer uitgerust word met de nieuwste software.
  • Eenvoudige beveiligingsfuncties die je zelf kan aanpassen.

Beveiliging

De computer krijgt bijna elke dag nieuwe softwarefuncties die hij meteen installeert. Hij zoekt de computer af naar virussen en blokkeert ze, zodat ze geen schade aan de computer kunnen aanbrengen. De computer is onzichtbaar op het internet zodat hackers er niet bij kunnen. Ook voert het systeem om de zoveel dagen een systeemscan. Door die scan worden alle onnodige bestanden verwijderd zodat uw systeem niet vol komt te zitten met rommel. Hij verwijderd automatisch de gevaarlijke bestanden.

Siteadvisor

McAfee Siteadvisor is een onderdeel van McAfee. Het is gratis te downloaden op de McAfee site. De Siteadvisor geeft aan of een site ‘goed’ of ‘slecht’ is. Als het een site is zonder virussen e.d. komt er een groen tekentje achter de sitenaam te staan. De siteadvisor is geen antivirus, dus je moet je antivirus programma niet weggooien.

Freescan

Ook dit programma kan je gratis downloaden op de McAfee site. Dit programma helpt de Antivirus kleinere, soms bijna niet vindbare, virussen op te sporen en te verwijderen. Als hij de computer heeft doorzocht, verschijnt er een lijst met bestanden die zulke virussen bevatten.

World Virus Map

Met deze map, die je kan zien op de site van McAfee, kan je alle soorten virussen vinden die er bestaan.

Kosten

Deze antivirus kost 50 euro voor 1 computer, dat is 5 euro goedkoper dan concurrent Norton AV. Als je het voor meerdere computers wilt gebruiken, moet je een andere soort hebben, die zo’n 10 euro per pc meer kost. Hiermee ben je een jaar beschermd tegen alle virussen.

Norton

Wat doet Norton tegen virussen?

Norton zoekt de computer af naar virussen. Als hij deze heeft gevonden worden deze meteen verwijderd. Alle virussen komen binnen via het internet. De meeste via e-mail of gedownloade muziek. Limewire is een voorbeeld van een gratis muziek download site waarbij je als gebruiker grote kans hebt op virussen. Virussen tasten delen van programma’s aan waarbij er bestanden of zelfs het hele programma weg is. Als deze virussen niet aangepakt worden, is de kans groot dat ze overspringen naar het volgende programma om die ook aan te tasten. Zo kan de hele computer ‘crashen’.
Als Norton de hele computer heeft afgezocht op virussen, controleert hij elk bestand dat de computer binnenkomt. Zo hou je de computer schoon. Als Norton een tijdje op je computer staat gaat hij om de zoveel tijd alle bestanden opnieuw doorzoeken op virussen.

Update

Als je eenmaal een Norton hebt gekocht, is het niet nodig deze elk jaar te vervangen. Elk jaar kan je nieuwe updates downloaden zodat het systeem is opgewassen tegen de nieuwe soorten virussen. Via het programma op internet LiveUpdate kan je elk jaar de nieuwste updates downloaden.

Kosten

Norton is, in tegenstelling tot sommige antivirus producten, niet gratis. De nieuwste versie, Norton Antivirus 2008, kost 55 euro. Hiervoor ben je een jaar beveiligd tegen virussen.

Verwijderen

Het is heel lastig om Norton te verwijderen. Je kan hem niet zomaar deïnstaleren. Hieronder een aantal stappen op NAV (Norton Anti Virus) te verwijderen.
  • Verwijder eerst Norton via de normale weg: via: Start- configuratiescherm- software, kies Norton en klik op verwijderen.
  • Klik op A:Norton AV remover en dubbelklik op Remove.exe.
  • Er verschijnt een venster, kies nee.
  • Er verschijnt nog een venster, kies de versie die u gebruikt en klik Ja.
  • Er verschijnt nog een venster, kies Ja.
  • Instaleer nu de nieuwe versie Anti Virus en klaar is kees.
© 2008 - 2017 Sjoerdvo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Norton Antivirus virusscannerNorton Antivirus virusscannerEr is veel software te krijgen om je computer te beschermen tegen virussen en andere ongewenste programma's. Norton Viru…
De beveiliging van elektronicasystemen in auto’sDe beveiliging van elektronicasystemen in auto’sEen auto zit vol met elektronica die steeds meer in verband staan met de buitenwereld. Met de car-to-x systemen gaat de…
De beste virusscanner kiezenDe beste virusscanner kiezenEen computer of laptop is niet goedkoop, dus als je hem dan in perfecte staat van de fabriek afgeleverd krijgt, wil je '…
Apple producten beschermen tegen WirelurkerApple producten beschermen tegen WirelurkerWirelurker is een virus dat zich specifiek richt op Apple producten zoals de Mac, die in principe moeilijk te infecteren…
Security Tool Virus verwijderenSecurity Tool Virus verwijderenSecurity Tool is een virus dat zichzelf installeert en erg moeilijk te verwijderen is. Hier kan je vinden hoe je het ver…

Reageer op het artikel "McAfee en Norton Antivirus"

Infoteur: Sjoerdvo
Gepubliceerd: 11-03-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Schrijf mee!