InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Deal Look verwijderen

Deal Look verwijderen

Deal Look is een kwaadwillend programma. Het betreft een invoegtoepassing voor de webbrowser. Door de makers wordt gezegd dat het je geld en tijd bespaart door goede advertenties weer te geven. Niets is echter minder waar. Het gaat om pop-up, pop-under, in tekst en banneradvertenties. Het is schadelijk omdat je geen controle hebt op de websites die worden weergegeven. Ook is het mogelijk om via het potentieel ongewenste programma informatie over je surfgedrag te verzamelen. Deze gegevens kunnen aan derden worden verkocht.

Virus of niet

In principe is Deal Look geen virus. Het is een kaper die de startpagina overneemt. Het probleem zit hem daarbij in de advertenties waarop geklikt kan worden. Deze websites kunnen schadelijke virussen bevatten. Deal Look krijgt betaald voor het weergeven van deze advertenties. Als je op een van de advertenties klikt, word je doorgezonden naar een site van derden. Dit is geen goede zaak. Ook kunnen de advertenties als schadelijk worden beschouwd. Naast het weergeven van advertenties, verzamelen de makers gegevens zoals het surfgedrag. Hiermee kunnen passende advertenties worden weergegeven.

Wat te doen bij een infectie

Het is niet moeilijk om te bepalen of je pc is geïnfecteerd door Deal Look, omdat advertenties worden weergegeven met de tekst: "Ads door Deal Look” of “Brought to you by Deal Look". Veelal wordt een programma als Deal Look mee geïnstalleerd met een ander freeware programma. Op het moment dat Deal look verschijnt, verwijder dan direct de freeware die heeft gezorgd voor deze infectie. Mocht je niet meer weten welke freeware voor de infectie heeft gezorgd, doe dan een systeemscan. Voor het uitvoeren van een systeemscan's zijn verschillende programma's beschikbaar.

Adwcleaner

Een van de programma's die is aan te raden is Adwcleaner, te downloaden op bleepingcomputer. Dit is een gratis programma. Het programma scant de verschillende browsermappen en het register van de pc op resten van kapers, ongewenste programma's en adware. Daarna wordt alles door het programma netjes opgeruimd. Het programma is er voor Windows XP, Vista. Windows 7 en Windows 8.

Spyhunter

Ook met Spyhunter is de software te verwijderen. Dit programma heeft echter een betaalde en een gratis versie. De gratis versie detecteert alleen de adware. De betaalde versie verwijdert de adware ook. Het programma is hier te downloaden.

Bovenstaande programma's zijn eenvoudig in gebruik. Download een van de programma's. Let er op dat je de betaalde versie van Spyhunter gebruikt als je Deal Look ook daadwerkelijk wilt verwijderen.

Windows 7

Veel hijackers en adware als Deal Look, zijn in Windows geïnstalleerd. Het is dan ook mogelijk om deze via het configuratiescherm weer te de-installeren.
Open programma's en onderdelen door te klikken op de knop Start. Kies vervolgens voor:
  • Configuratiescherm
  • Programma's en Programma's en onderdelen

Selecteer het programma Deal Look en klik op Verwijderen. Sommige programma's hebben een optie voor wijzigen of herstellen, maar de meeste programma's bieden alleen de optie om het programma te verwijderen.

Beheerdersmachtiging vereist?

Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ je het wachtwoord of een bevestiging.

Windows 8

Voer de volgende stappen uit om Deal Look te verwijderen.
  • Druk op de Windows afbeelding.
  • Selecteer Zoeken en typ dan Configuratiescherm.
  • Tik of klik in de zoekresultaten op Configuratiescherm.

Voer een van de volgende stappen uit:
  • Klik in de categorieweergave op Een programma verwijderen onder de categorie Programma's.
  • Wanneer de weergave in grote of kleine pictogrammen is, dubbelklik je op het pictogram Programma's en onderdelen.
  • In de lijst met programma's klik je op het programma Deal Look dat je wilt verwijderen en klik je op Verwijderen.
  • Volg de instructies op het scherm om het programma te verwijderen.

Nogmaals scannen

Mocht je bovenstaande stappen hebben uitgevoerd, is het aan te raden om de pc nogmaals te scannen met Spyhunter of AdwCleaner. Dit om er zeker van te zijn dat alle infecties weg zijn. Wanneer niet alle onderdelen van Deal Look worden verwijderd, kunnen problemen op den duur terug komen.

Infectie voorkomen in de toekomst

Om een infectie in de toekomst te voorkomen, is het van belang om bij installatie van freeware de te volgen stappen aandachtig te volgen. Lees per stap aandachtig wat er van je verwacht wordt. Doorgaans staat een vinkje aan welke toestemming geeft tot het installeren van adware.

Lees verder

© 2014 - 2017 Evertse, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Plus-HD verwijderenPlus-HD is een pop-up tekst die voor komt in teksten van zoekresultaten van google, andere zoekmachines en websites. Dez…
Redirect virus verwijderenRedirect virus verwijderenVirussen vormen een grote bedreiging voor het functioneren van je computer, zeker wanneer je geen anti-virus software ge…
Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?'Advanced Virus Remover' is een misleidend antivirus programma dat zich met behulp van een 'trojan horse' op de computer…
Valse anti-spyware en anti-virus programma'sValse anti-spyware en anti-virus programma'sIn het verleden hoefde je bijna alleen maar je computer te beschermen tegen virussen en wormen. Kon het nog maar zo makk…
Het verschil tussen Adware, Spyware en VirussenHet verschil tussen Adware, Spyware en VirussenAdware, spyware en virussen hebben het een en ander gemeenschappelijk, één ding is dat ze alle drie schadelijk zijn voor…
Bronnen en referenties
  • http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/home
  • http://www.remove-pcvirus.com/nl/deal-look-verwijderen/

Reageer op het artikel "Deal Look verwijderen"

Infoteur: Evertse
Gepubliceerd: 12-12-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Special: Veilig computer en internet
Schrijf mee!