InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Plus-HD verwijderen

Plus-HD verwijderen

Plus-HD is een pop-up tekst die voor komt in teksten van zoekresultaten van google, andere zoekmachines en websites. Deze Plus-HD adware wordt meestal mee geïnstalleerd met andere gratis software, zoals freeware. De maker van de adware verdient geld doordat men advertenties kan laten zien die bij de zoekresultaten passen.

Virus of niet

In principe is Plus-HD geen virus, maar adware. Het wordt dus geïnstalleerd om advertenties weer te geven. De resultaten kunnen echter wel als vervelend en irritant beschouwd worden. Daarnaast wordt deze adware doorgaans met andere vervelende software mee geïnstalleerd, die schadelijk kan zijn voor de pc. Anti-virus software kan de Plus-HD adware mogelijk niet detecteren als virus.

Let op bij installatie

De installatie van dergelijke adware, gebeurt doorgaans door de gebruiker zelf. Ongemerkt worden naast gratis software, ook dit soort programma's geïnstalleerd. Bijvoorbeeld doordat een vinkje dat om goedkeuring van installatie vraagt, standaard aan staat. Loop dus bij een installatie alle schermen door en lees de instructies goed.

Plus-HD verwijderen uit Internet Explorer browser

  1. Open Internet Explorer
  2. Ga naar het menu "extra"
  3. Klik op "invoegtoepassingen beheren"
  4. Selecteer Plus-HD en klik op "uitschakelen". Er kunnen verschillende versies van Plus-HD aanwezig zijn

Plus-HD verwijderen uit Google Chrome browser

  1. Open Google Chrome
  2. Ga naar het menu "Google Chrome aanpassen en beheren", dit zijn de 3 liggende streepjes rechts bovenin.
  3. Ga naar "instellingen"
  4. Ga naar "extensies"
  5. Selecteer Plus-HD en verwijder deze door op het prullenbak icoon te klikken

Plus-HD verwijderen uit Firefox browser

  1. Open Mozilla Firefox
  2. Klik op "Menu openen" de 3 liggende streepjes in de rechter bovenhoek
  3. Ga naar "Add-ons"
  4. Selecteer "Plus-HD" en klik op "verwijderen"

Plus-HD verwijderen met Adwcleaner

Adwcleaner is een gratis software die de Plus-HD adware kan verwijderen. Deze software kan de browser als Mozilla Firefox, Google Chrome of Internet Explorer volledig schoon maken. Eventueel in combinatie met een andere gratis software als Junkware Removal Tool.
Het programma Adwcleaner scant de browsermappen en het register op resten van adware, kapers en ongewenste programma's en ruimt daarna alles netjes op. Het programma is te gebruiken voor Windows XP, Vista. 7 en 8.
Adwcleaner is hier te downloaden.

De instellingen van Internet Explorer herstellen

  1. Sluit alle Internet Explorer-vensters.
  2. U kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop "Start" en klik vervolgens op Internet Explorer. Bij Windows 8 kan de browser Internet Explorer standaard in de taakbalk staan.
  3. Klik op de knop "Extra" en klik vervolgens op "Internetopties".
  4. Klik op het tabblad "Geavanceerd" en klik vervolgens op "Opnieuw instellen".
  5. Schakel het selectievakje "Persoonlijke instellingen verwijderen" in als u de browsegeschiedenis, zoekmachines, startpagina's wilt verwijderen.
  6. Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op "Opnieuw instellen". Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.
  7. Sluit Internet Explorer af.
De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw opstart.

Google Chrome instellingen herstellen

Het is mogelijk om de standaard instellingen te herstellen, dus de instellingen van de browser voordat deze is geïnfecteerd met de Adware. Let er dan wel op dat dit herstellen niet ongedaan gemaakt kan worden. Cookies, eerder ingevulde formulieren en wachtwoorden kunnen worden verwijderd.

  1. Ga naar "Google Chrome aanpassen en beheren".
  2. Ga naar "instellingen"
  3. Ga naar "Geavanceerde instellingen weergeven".
  4. Klik daarna op "Browserinstellingen herstellen".

Lees verder

© 2014 - 2017 Evertse, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het verwijderen van het Websearch.youwillfind.info virusHet verwijderen van het Websearch.youwillfind.info virusHelaas hebben we er allemaal wel eens mee te maken. Malware/virussen op de computer. En dat is een van de dingen die erg…
Internet Explorer of Mozilla Firefox?Internet Explorer of Mozilla Firefox?Vroeger gebruikte bijna iedereen de standaardbrowser van Microsoft, nl. Internet Explorer(IE). Maar achteraf zijn er alt…
Veilig surfen en computer gebruikVeilig surfen en computer gebruikDagelijks gebruik je je computer. Veel van wat je doet op de pc laat ergens een spoor achter. Zoekwoorden in google, wel…
Mozilla Firefox 4 downloaden? Ontdek de functies!Mozilla Firefox 4 downloaden? Ontdek de functies!De nieuwe Firefox 4 is er! Het heeft wel 10 maanden, 12 bèta-versies en één releasecandidate geduurd voordat Mozilla zek…
Cookies verwijderen van je computerCookies verwijderen van je computerWie op het internet surft, zal hoogstwaarschijnlijk te maken krijgen met cookies. Cookies zijn in veel gevallen vrij ons…
Bronnen en referenties
  • http://www.redmijnbrowser.nl/adware-reclame/plus-hd-verwijderen-virus-verwijder-instructie/

Reageer op het artikel "Plus-HD verwijderen"

Infoteur: Evertse
Gepubliceerd: 16-06-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Special: Veilig computer en internet
Schrijf mee!