InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > AVG AntiVirus 2014 - Gratis voor mobiel, tablet en PC

AVG AntiVirus 2014 - Gratis voor mobiel, tablet en PC

AVG AntiVirus 2014 - Gratis voor mobiel, tablet en PC Niet alleen je computer loopt kans op besmetting met virussen, wormen en Trojaanse paarden, ook je mobiele telefoon en tablet moeten hiertegen beschermd worden. Een geschikte gratis software voor bescherming van je apparatuur is AVG AntiVirus, die gratis te downloaden is.

AVG AntiVirus Free 2014

AVG AntiVirus 2014 (free edition) is de nieuwste versie van de populaire virusscanner AVG Anti-virus. Er is een gratis versie van de AVG AntiVirus 2014 scanner beschikbaar voor je computer, maar ook voor je mobiel en tablet.

Mobiele telefoon en Tablets

Android

De AVG AntiVirus Free is beschikbaar voor telefoons en tablets die draaien op Android. Het programma is te downloaden vanuit Google Play en is eind 2013 al 100 miljoen keer gedownload. Het programma biedt bescherming tegen virussen en spamberichten, heeft een telefoon- of tabletlocator, telefoonof tablet vergrendelen en wissen op afstand applicatie om je telefoon of tablet terug te vinden bij diefstal en je persoonlijke gegevens te beschermen, en zorgt ervoor dat je tablet of telefoonprestatie omhoog gaat door bijvoorbeeld een Task Killer applicatie waarmee ongebruikte maar wel geactiveerde applicaties om de zoveel tijd afgesloten worden.

iOS

Voor telefoons en tablets die draaien op iOS zijn de gratis AVG Safe Browser en de AVG Family Safety applicatie te downloaden. De eerste applicatie is een internetbrowser die draait als de Safari brouwser maar waarmee schadelijke websites worden geactiveerd en waarbij je zelf kunt instellen wie kan zien wat voor activiteiten jij online uitvoert. Met de AVG Family Safety applicatie kun je je kinderen in een browser laten internetten waarvan jij zelf makkelijk kunt instellen welke internetpagina's je wilt blokkeren. Ook kun je de geschiedenis terugkijken.

Windows Mobile

Voor telefoons die draaien op Windows Mobile is de gratis AVG Family Safety applicatie te downloaden. Voor uitleg lees de informatie onder het kopje iOS.

Computer

De bescherming van de AVG AntiVirus Free 2014 editie zorgt voor:
  • Detectie, blokkering en verwijdering van virussen en spyware
  • Controleren van koppelingen
  • Voorkomen van spionage en gegevensdiefstal
  • Optimaal functioneren van de pc
  • Niet achterlaten van sporen van verwijderde bestanden

Windows versie

AVG AntiVirus Free 2014 is onder andere compatibel voor Windows 8. Het programma is niet compatibel voor Windows RT en ook niet voor Windows 2000 of ouder.

Minimum systeemeisen

  • Processor: Intel Pentium 1.5 GHz of sneller
  • Geheugen: 512 MB RAM (Windows XP) / 1024 MB RAM (Windows Vista, Windows 7, Windows 8)
  • Vrije schijfruimte (voor installatie): 1200 MB

Aanbevolen systeemeisen

  • Geheugen: 1024 MB RAM

Betaalde versie

De betaalde versie van AVG Anti-virus 2014 kost 34,95 (prijspeil december 2013). Je kunt een proefversie krijgen voor 30 dagen. De betaalde versie bevat meer opties dan de gratis versie. Met deze versie kun je onder andere spammers en scammers tegenhouden, wordt downloaden veiliger en kun je bestanden coderen om deze privé te houden. Wil je veiliger winkelen en bankieren? Schaf dan de AVG Internet Security 2014 aan voor 44,95. Dit programma zorgt er ook voor dat video's sneller en soepeler gestreamd worden, dat hackers geblokkeerd worden en dat persoonlijke gegevens beschermd worden.

Voor mobiele telefoons of tablets die op Android draaien kun je Mobile AntiVirus Security PRO aanschaffen. Dit programma kost 10,99. Hiermee kun je blokkeren dat apps inzicht krijgen in je gegevens, het programma maakt back-ups van je apps en je kunt gratis ondersteuning krijgen, wanneer je maar wil en waar je ook bent.
© 2013 - 2017 Marrie123, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
Gratis antivirus software voor tablet en smartphoneGratis antivirus software voor tablet en smartphoneNiet alleen je computer loopt kans op besmetting met virussen, wormen en Trojan horses, ook je mobiele telefoon en table…
Gratis virusscanner AVG downloadenGratis virusscanner AVG downloadenDit artikel gaat over de gratis virusscanner AVG Anti Virus Free. Het is de meest gedownloade virusscanner en biedt besc…
Gratis antivirus voor AndroidGratis antivirus voor AndroidIn het afgelopen jaar, heeft de populariteit van Android geleid tot enorme toename van de verspreiding van malware. Deze…
Bronnen en referenties
  • http://www.avg.com/

Reageer op het artikel "AVG AntiVirus 2014 - Gratis voor mobiel, tablet en PC"

Reactie

P. Knops, 16-12-2014 17:31 #1
Een maand geleden mijn A,V,G Laten verlengen voor een jaar, en nu toch verlopen.
Wat kan ik doen?
Groet Peter Knops

Infoteur: Marrie123
Gepubliceerd: 08-12-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 1
Schrijf mee!